Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIII, 2010/3, стр. 84-90
UDC 371.3::519.711

др Валерија Крекић-Пинтер, Учитељски факултет, Суботица
Кибернетичке репрезентације у настави математике

 

Резиме:


У зависности од предмета изучавања и узраста ученика улога и значај репрезентација појмова или структура могу се разликовати. Понекад се „вишеструке репрезентације“ схватају као одвојене представе у релацији са појмом који се изучава и јавља се проблем прелажења са једног на други ниво репрезентација. Са друге стране, обезбеђује се богатство уочених веза, сличности и разлика између и унутар репрезентација.

Савремена информатичка технологија допринела је обогаћивању процеса наставе и учења, посебно у природно-математичкој области. Симулација се јавља као нова могућност у репрезентацији знања. По Гоцкову (Guetzkow, 1962) симулација је оперативна репрезентација стварности из неког релевантног аспекта. Дакле, ради се о неком моделу објективног система који је и сам динамичан. Ако је тај модел материјалан, ради се о обичној симулацији, а ако је апстрактан ради се о мисаоном експерименту, односно о компјутерској симулацији.

Овај рад се бави метематичко-кибернетичким моделовањем и методoм симулације у настави природно-математичке области, са посебним освртом на компјутерске симулације. Анализирајући ову нову, савремену репрезентацију знања дошли смо до закључка да у изучавању сложених система поред оригинала, иконичке и симболичке, репрезентације, посебно у природно-математичким областима, све значајнију улогу треба да игра учење помоћу математичко-кибернетичког моделовања и симулације и то коришћењем савремених рачунара.

Кључне речи:
репрезентације знања,
математичко-кибернетичко моделовање, симулације, настава,
природно-математичка област

 

Summary:


Depending on the subject of study and age of students the role and importance of team concepts and structures may vary. Sometimes a “multiple representation” is conceptualized as separate representations in relation to the concept that is taught and there is a problem of crossing from one team to another level. On the other hand, it provides a wealth of perceived connections, similarities and differences between and within teams.

Modern information technology has contributed to the enrichment of teaching and learning, particularly in the natural-mathematical areas. Simulation appears as a new feature in the representation of knowledge. By Gockovu (Guetzkow, 1962) simulation is an operational representation of reality for some relevant aspects. So, this is a model of the objective system that is itself dynamic. If this model is material, it is a normal simulation, and if the abstract it is a thought-experiment, and the computer simulation.

This paper deals with the cybernetic mathematical-modelling and simulation methods in teaching science-mathematical areas, with special emphasis on computer simulation. Analyzing this new, contemporary representations of knowledge, we have concluded that the study of complex systems in addition to the original, iconic and symbolic, representation, particularly in the natural-mathematical areas play an important role to play learning using mathematical and cybernetic modelling and simulation and to use modern computer.

Key words:
knowledge representation,
mathematical and cybernetic modelling, simulation, education,
natural and mathematical field

   
 

Povratak na početnu stranicu