Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIII, 2010/3, стр. 73-83
UDC 371.3:159.942.3

Ивана Луковић, Филозофски факултет, Београд
Хумор - нова димензија у грађењу средине подстицајне за учење

 

Резиме:


У раду се разматра примена хумора у наставном процесу. Одређује се функција хумора у свакодневној комуникацији и образовно-васпитном раду и сагледава његов допринос унапређењу процеса учења и интерперсоналних односа у наставном процесу. Преглед домаћих и иностраних истраживања употпуњује се анализом примера успешне примене хумора у наставном раду. Почевши од употребе духовитих изрека, преко игре речима, приказа карикатура и увођења необичних и забавних садржаја у рад на часу, ученици се коначно појављују и као инвеститори хумора. Наставницима који су спремни да се користе хумором у свом раду препоручује се како да креирају климу погодну за примену хумора на часу, у ком тренутку и на који начин да саопште ученицима духовити садржај. У завршном сегменту рада указује се на неопходне мере опреза које прате примену хумора у образовно-васпитном контексту. Закључује се да је адекватно примењен хумор повезан са наставним садржајем, прилагођен ситуацији и свим учесницима наставног процеса.

Кључне речи:
хумор, наставни процес,
унапређење образовно-васпитног рада у школи

 

Summary:


The paper is on the use of humour in the teaching process. The function of humour in everyday communication is determined and the educational work and considers his contribution to the advancement of learning and interpersonal relationships in the educational process. Review of national and international research complements the analysis of examples of successful use of humour in teaching. Starting from the use of witty sayings, through word games, view cartoons, and the introduction of unusual and entertaining content to work in the classroom, the students finally emerge as investors of humour. Teachers who are willing to use humour in their work are recommended to create a climate conducive to the application of humour in class, at which time and how to impart to students the content of a witty. The final segment is concentrated on the necessary precautions that accompany the use of humour in the educational context. It is concluded that properly applied humour associated with the learning content, tailored to the situation and all the participants of the teaching process. 

Key words:
humour, teaching process, improvement of educational work in schools

   
 

Povratak na početnu stranicu