мр Миланка Џиновић,
Учитељски факултет, Београд Катарина Милановић, Microsoft
Software d.o.o., Београд
Услови за коришћење рачунарске опреме у
васпитно-образовном раду са децом предшколског узраста |
Резиме:
Предмет истраживања су мишљења васпитача о хардверској и
софтверској опремљености предшколских установа, и њиховој
оспособљености и спремности да користе и примењују информационе
и комуникационе технологије у раду са децом предшколског
узраста. Испитивање је извршено у групи васпитача који се
дошколују на Учитељском факултету у Београду, из радног односа у
предшколским установама на подручју града Београда. Резултати
истраживања указују да постоји велика диспропорција између жеља
који млади школовани васпитачи имају за унапређивање метода рада
у предшколским установама и лоше хардверске опремљености ових
установа, која онемогућава да компетентни и мотивисани васпитачи
на овај начин модернизују свој рад. Васпитачи немају искуства у
примени овог модерног средства за рад и исказују потребу да се
упознају са позитивним и негативним сценаријима употребе
информационих и комуникационих технологија у раду са децом
предшколског узраста. Један од проблема је и недостатак софтвера
на српском језику.
Кључне речи:
предшколство, рачунарска опремљеност, дигитална писменост
васпитача, примена мултимедије и софтвера
|
Summary:
This research is focused on pre-school teachers’ opinions about
hardware and software equipment of the pre-school institutions,
and their ability and willingness to use and apply information
and communication technologies in working with children of
preschool age. Research was conducted in a group of in-service
pre-school teachers at the Faculty of Education in Belgrade, who
are employed in preschool institutions in the city of Belgrade.
The results suggest that there is a disproportion between the
desires of the young educated pre-school teachers who want to
improve teaching methods in preschool and bad hardware equipment
of these institutions, which makes it impossible for competent
and motivated pre-school teachers in this way, to modernize
their work. Pre-school teachers do not have experience in the
application of modern tools and are willing to learn about the
positive and negative scenarios for the use of information and
communication technologies in working with children of preschool
age. One problem is the lack of software in Serbian language.
Key words:
preschool, computer equipment, digital literacy of
pre-school teacher, educators, the use of multimedia and
software |