Povratak na početnu stranicu Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Ангела Месарош Живков,
др Загорка Марков
Висока школа струковних студија за образовање васпитача, Кикинда

Ефекти физичког васпитања на предшколском узрасту
с обзиром на стручни профил реализатора

 

Резиме:


У раду су изложени резултати истраживања изведеног у оквиру пројекта „Покрет у функцији развоја предшколског детета“, који је реализован уз одобрење Министарства просвете и спорта Републике Србије у периоду од септембра 2001. до маја 2002. године. Циљ истраживања је био да се утврди да ли постоје позитивни ефекти програмиране усмерене активности физичког васпитања које изводи професор физичког васпитања на моторички статус деце предшколског узраста у односу на класичан начин рада у предшколској установи у Кикинди. Професор физичког васпитања изводио је свакодневно, у трајању од 30 минута, усмерене активности из физичког васпитања у вртићу“ Мики“ у трајању од једне школске године. Од укупног броја, 332-детета екстраховани су узорци за експерименталну и контролну групу. Ускладјивање група вршено је применом методе парова, чиме се објашњава релативно мали финални узорак -26 испитаника експерименталне и 26 испитаника контролне групе. Финални резултати показују статистички значајне разлике између моторичких способности деце експерименталне и контролне групе. Статистички значајне разлике евидентне су код пет истраживаних варијабли – гипкости, координације, брзине, прецизности, експлозивне снаге.

Закључак би био да организовање програмиране усмерене активности физичког васпитања има позитивне ефекте у домену моторичког статуса деце предшколског узраста.

Кључне речи:
физичко васпитање, моторичке способности, деца предшколског узраста

 

Summary:


This paper presents the results of research conducted within the “Movement in the function of preschool children”, which was implemented with the approval of the Ministry of Education and Sports Republic of Serbia in the period from September 2001 until May 2002.  The aim of the research was to determine whether there were positive effects of programmed physical education activities directed by a teacher of physical education on the motor status of preschool children compared to the classical was of work in the pre-school in Kikinda. Teacher of physical education is performed daily, for 30 minutes, directed activities of physical education in kindergarten, “Mickey” for one academic year. Of the total, of 332 children, samples of experimental and control groups were taken from. Adaptation of the group was carried out using methods pairs, which explains the relatively small final sample of -26 the experimental and 26 control subjects. Final results show a statistically significant difference between the motor abilities of the experimental and control groups. Statistically significant differences are evident in the five studied variables - flexibility, coordination, speed, accuracy, explosive strength.

Conclusion would be that organising directed programmed activities of physical education has positive effects in the domain of motor status of preschool children.



Key words:
physical education, motor skills,
preschool children