Резиме:
У раду су изложени резултати истраживања изведеног у оквиру
пројекта „Покрет у функцији развоја предшколског детета“, који
је реализован уз одобрење Министарства просвете и спорта
Републике Србије у периоду од септембра 2001. до маја 2002.
године. Циљ истраживања је био да се утврди да ли постоје
позитивни ефекти програмиране усмерене активности физичког
васпитања које изводи професор физичког васпитања на моторички
статус деце предшколског узраста у односу на класичан начин рада
у предшколској установи у Кикинди. Професор физичког васпитања
изводио је свакодневно, у трајању од 30 минута, усмерене
активности из физичког васпитања у вртићу“ Мики“ у трајању од
једне школске године. Од укупног броја, 332-детета екстраховани
су узорци за експерименталну и контролну групу. Ускладјивање
група вршено је применом методе парова, чиме се објашњава
релативно мали финални узорак -26 испитаника експерименталне и
26 испитаника контролне групе. Финални резултати показују
статистички значајне разлике између моторичких способности деце
експерименталне и контролне групе. Статистички значајне разлике
евидентне су код пет истраживаних варијабли – гипкости,
координације, брзине, прецизности, експлозивне снаге.
Закључак би био да организовање програмиране усмерене активности
физичког васпитања има позитивне ефекте у домену моторичког
статуса деце предшколског узраста.
Кључне речи: физичко васпитање, моторичке
способности, деца предшколског узраста
|
Summary:
This paper presents the results of research conducted within the
“Movement in the function of preschool children”, which was
implemented with the approval of the Ministry of Education and
Sports Republic of Serbia in the period from September 2001
until May 2002. The aim of the research was to determine
whether there were positive effects of programmed physical
education activities directed by a teacher of physical education
on the motor status of preschool children compared to the
classical was of work in the pre-school in Kikinda. Teacher of
physical education is performed daily, for 30 minutes, directed
activities of physical education in kindergarten, “Mickey” for
one academic year. Of the total, of 332 children, samples of
experimental and control groups were taken from. Adaptation of
the group was carried out using methods pairs, which explains
the relatively small final sample of -26 the experimental and 26
control subjects. Final results show a statistically significant
difference between the motor abilities of the experimental and
control groups. Statistically significant differences are
evident in the five studied variables - flexibility,
coordination, speed, accuracy, explosive strength.
Conclusion would be that organising directed programmed
activities of physical education has positive effects in the
domain of motor status of preschool children.
Key words:
physical education, motor skills, preschool children
|