Резиме:
Основни циљ овог истраживања односи се на процену корелације
перцептивних способности и пажње са усвајањем градива, као и
доприноса испитаних варијабли на школском постигнућу у оквиру
програмске области „Природна средина и рад људи у различитим
годишњим добима“. Узорак чини 93 испитаника са лаком
интелектуалном ометеношћу, узраста од 8 до 12 година и 3 месеца,
оба пола, без неуролошких, сензорних и комбинованих сметњи. За
процену испитаних способности коришћени су први и трећи субтест
Акадиа теста развојних способности (аудитивна и визуелна
дискриминација), Ц3 скала Лурија Небраска батерије за децу
(тактилна перцепција), труп тест и критеријумски тест знања.
Добијени резултати указују на статистички значајну повезаност
између процењених когнитивних способности и успеха из програмске
области „Природна средина и рад људи у различитим годишњим
добима“ која се изучава у оквиру наставног предмета природа и
друштво. Од свих процењених способности визуелна дискриминација
заузима најзначајније место.
Кључне речи: перцепција, пажња, природа и
друштво, лака ментална ометеност
|
Summary:
The main objective of this research refers to the correlation of
perceptual skills and attention to the adoption of materials as
well as contributions surveyed variables on school achievement
in the program area of “natural environment and working people
in different seasons.” The sample consisted of 93 interviewees
with mild intellectual disability, aged 8 to 12 years and 3
months, both sexes, no neurological, sensory and combined
disturbances. To assess the ability of respondents we used the
first and third subtest Acadia test of developmental skills
(auditory and visual discrimination), C3 scale Luria Nebraska
Battery for Children (tactile perception), trunk and Criterion
test knowledge test. The results show a significant correlation
between estimated cognitive ability and achievement in the
program area of “natural environment and working people in
different seasons,” which is taught in the subject of Natural
and Social Sciences. Of all the estimated abilities, visual
discrimination has the most important place.
Key words:
perception, attention, Natural and Social Sciences, mild
mental disability
|