Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Андријана Шикл, ОШ „Раде Драинац“, Борча
Гласовна секвенца и фоничке структуре као чиниоци еуфоније
и поетског садржаја у збирци песама „Плави чуперак“ Мирослава Антића

 

Резиме:


Схватајући значај фоностилистике као лингвостилистичке дисциплине, која се бави проучавањем фонема са аспекта стилистичке функционалности, проучавали смо како  фонетичка структура доприноси еуфонији у збирци песама „Плави чуперак“ Мирослава Антића, да ли и на који начин гласови и њихове особености имају стилску функцију у овим песмама. Упоређивали смо звуковни и значењски слој Антићевих песама да бисмо уочили особености фонема (вокала и консонаната) у значењском и стилском смислу, па смо примерима поткрепљивали закључке. Звучност, еуфоничност је носилац мисли и емоција, а самим тим звук, глас, фонема, имају стилску маркираност, што смо и увидели на примеру Антићеве збирке песама.

Кључне речи:
фоностилистика, фоничке структуре,
звучност, садржина

 

Summary:


Realizing the importance of phono-stylistics as a linguistic discipline, which studies the phonemes in terms of stylistic features, we studied the structure contributes to phonetic euphony in the collection of poems “Blue Tussock” Miroslav Antic, whether and how the voices of their characteristics are stylistic feature in these poems . We compared the sound and meaning layer of poems by Antić in order to highlight the characteristics of phonemes (vowels and consonants) in the semantic and stylistic terms, and examples are full conclusions. Resonance and euphoria are the holders of thoughts and emotions, and thus the sound, voice, phoneme, a stylistic marks, which we saw an example Antic collection of songs.

 

Key words:
phono-stylistics, phonic structure,
loudness, content

   
 

Povratak na početnu stranicu