Резиме:
Увршћавањем у уџбенике за млађе разреде основне школе,
правописни речник је постао део наставне праксе. Иако његов
статус у настави још није дефинисан, неспорно је да учитељи
треба да га користе обрађујући наставне јединице из правописа.
Тако се јавила и потреба за једним прилагођеним правописним
речником који би садржао одабране и наставној свакодневици
примерене одреднице, а њих би пратили и одређени коментари с
циљем да се учитељу практичару помогне не само у решавању
одређених правописних недоумица, већ и у одабиру примера у вези
с неким правописним правилом које обрађује на часу. Зато смо
направили правописни речник са, по нама, важним одредницама и
пратећим коментарима користећи при том и искуства стечена у раду
са студентима будућим учитељима у оквиру предмета Правопис и
књижевнојезичка норма на Учитељском факултету у Београду.
Кључне речи: правопис, српски језик,
правописни речник, уџбеник, настава, учитељ
|
Summary:
Being a part of the curriculum in the first elementary grades,
orthography dictionary has become a part of teaching practice.
Although its status in the teaching has not yet been defined, it
is indisputable that teachers should use it by processing units
from orthography. Thus arose the need for a orthography
dictionary that will feature selected daily lives and teaching
appropriate settings, and keep track of them and some comments
aimed at practicing teachers not only help in resolving certain
ambiguities of spelling, but also in the selection of examples
in connection with some spelling rule that deals in class. So we
made an orthography dictionary with, in our view, important
guidelines and accompanying commentaries making use of the
experience gained in working with students for future teachers
in the subject spelling and literary language norm at the
Faculty of Education in Belgrade.
Key words:
orthography, Serbian language, spelling dictionary,
textbooks, teaching, teacher
|