Резиме:
Евалуација одувек заузима једно од најважнијих места у свим
проучавањима процеса наставе и учења и изазива веома жучне
расправе. Овде ћемо покушати да укажемо на основне одлике
сумативне, формативне и проспективне евалуације, а затим на неке
карактеристике евалуације и самоевалуације у настави страног
језика. Самоевалуација углавном мотивише ученике и доводи до
нешто бољих резултата у учењу, код ученика ствара осећање
одговорности за сопствено учење и напредовање, што од њих ствара
аутономније ученике.
Кључне речи:
евалуација, самоевалуација, настава и учење страног језика,
одговорност, мотивација
|
Summary:
Evaluation has always had and important place in studying
processes of teaching and leaning and this provokes discussions.
We are going to try to show the basic features of summary,
formative and prospective evaluation, and then to some
characteristics of evaluation and self-evaluation in teaching
the foreign language. Self-evaluation mainly motivates students
and leads to better learning results, and creates the sense of
responsibility of students for individual learning and
advancement, and this makes autonomous learning.
Key words:
evaluation, self-evaluation, teaching and learning a foreign
language, responsibility, motivation
|