Резиме:
У овом раду, настављајући своја истраживања
дидактичких иновација за које се очекује да могу бити у функцији
квалитета и наше реформисане школе (тимска настава,
контекстуално, интегративно и самоусмерено учење, мултимедијални
извори знања и модели уџбеника за основно образовање и
иновативне форме евалуације основношколске наставе), аутори
разматрају основне проблеме везане за примену електронског
портфолиа (E-portfolio) као новог средства евалуације у
основношколској настави.
Рад почиње краћим приказом конструктивистичке перспективе, из
које се сагледавају и основна обележја евалуације помоћу
е-портфолиа, који је за релативно кратко време од када се
користи у многим школама широм света постао веома популаран као
израз аутентичног, кумулативног и индивидуализованог
евидентирања, праћења и процењивања ученичких постигнућа. Затим
су представљене предности и недостаци е-портфолиа, а осветљена
су и друга отворена питања и дилеме.
На крају, закључено је да позитивни резултати досадашњих
истраживања и искуства стечена током коришћења е-портфолиа
представљају солидну основу за претпоставку како би
имплементација ове иновације у комплексни систем вредновања била
од великог значаја као израз унутрашње, педагошке реформе школе
и као допринос квалитету образовања у Србији.
Кључне речи:
е-портфолио, настава, вредновање, конструктивизам, иновације
|
Summary:
In this paper, we are continuing our research of didactic
innovations which are expected to fornication in improving
quality of the reformed school (team teaching, contextual,
integrative and self-directed learning, multi-media sources of
knowledge and models of course books for primary school
education and innovative forms of evaluation of the primary
school). The authors discuss the basic issues of applying
electronic portfolio (E-portfolio) as new means of evaluation of
the primary school curriculum.
The paper starts with the short review of constructivism
perspective from which basis features of evaluation are observed
by e-portfolio, which in relatively short time since using in
many schools throughout the world, has become a popular
expression of authentic, cumulative and individualized evidence
of estimation the students’ achievements. Then, advantages and
disadvantages of portfolio are presented, and some other issues
are discussed.
In the end, it has been concluded that positive results of the
completed research and the experience in using the portfolio
represent a firm foundation for the assumption so that
implementation of this invention is a complex system of
evaluating could be of a great importance as the sign of inner,
pedagogical reform of the school as well as contribution to
education in Serbia.
Key words:
e-portfolio, teaching, evaluating, constructivism,
innovations
|