Резиме:
У овом раду покушаћемо да представимо неколико комплекснијих
књижевних текстова из програма за млађи школски узраст, који се
ослањају на друге текстове и тиме отварају могућност за
интертекстуални приступ у настави. Циљ рада није исцрпна анализа
ових текстова, већ расветљавање интертекстуалних веза,
одређивање функције подтекста и давање предлога за рад у
настави. Примери које ћемо упознати кроз овај рад заснивају се
углавном на пародији и алузији. Поменућемо научне радове који се
баве интертекстуалним приступом и који могу бити од користи
учитељима или студентима учитељских факултета приликом припрема
за наставу књижевности.
Кључне речи:
интертекстуалност, подтекст, алузија, пародија, читалац
|
Summary:
This paper is an attempt to present some complex literary texts
from the curriculum for the younger school age, which refer to
other texts and in this way realize the possibilities for
inter-textual approach to teaching. The aim of this paper is not
a thorough analysis of these texts, but clearing inter-textual
connections, determination of functions of the underlying
meaning and giving suggestions for teaching. Examples we are
going to come across in this paper are mainly based on parody
and allusion. We are going to mention scientific papers dealing
with the inter-textual approach which can be useful for teachers
or students of the Teacher Training Faculties when preparing
Literature classes.
Key words:
inter-textuality, underlying meaning, allusion, parody,
reader |