Резиме:
Развој стваралачког понашања личности није
изоловани процес, већ је саставни део когнитивног, социјалног и
моралног развоја детета, а сваки од развојних аспеката је
саставни део развоја стваралачких капацитета. Интелектуални
процеси су од великог значаја за разумевање визуелних естетских
симбола, па су и когнитивне и креативне активности један од
услова естетске комуникације и ликовног развоја деце.
Многи аутори сматрају да је креативност, као општељудски
потенцијал и потреба, присутна у сваком детету, а да су деца
која не испољавају креативне особености на известан начин
ометена или угрожена. Циљ овог рада јесте испитати узроке
некреативног понашања деце, обзиром да васпитно–образовни рад
подразумева потпомагање целовитог развоја личности детета,
хармоничан однос развоја интелектуалног и емоционалног аспекта
личности детета.
Кључне речи:
когнитивни фактори, креативни фактори, ликовни развој деце
|
Summary:
The development of creative behaviour of personality is not an
isolated process, but it is an integral part of cognitive,
social and moral development of a child, and each o the
developmental aspects is an integral part of development of
creativity capacities. Intellectual processes are of a great
importance for understanding visual aesthetic symbols, so
cognitive and creative activities are one of the conditions of
aesthetic communication and art development of children.
Many authors consider that creativity as general human potential
and need are present in each child, so children are those who do
not express creative characteristics are in a way backward or
endangered. The aim of this paper is studying causes of
non-creative behaviour of children, considering the fact that
pedagogical-educational work requires helping the whole
development of children’s personality, harmony relation of the
intellectual and emotional aspect of the children’s personality.
Key words:
cognitive factors, creative factors, art development of
children
|