Резиме:
У раду је учињен покушај да се практично, применом
софтверског пакета са интерактивним електронским изворима
информација у настави природе и друштва, превазиђу неке од
слабости разредно-часовног система. Нарочита пажња је посвећена
утврђивању значаја и педагошких ефеката који се остварују
применом интерактивних електронских извора информација у
настави. Спровођењем експерименталног истраживања утврђено је да
овакав начин усвајања знања има значајне предности у односу на
стицање знања фронталним извођењем наставе. На основу анкетирања
ученика, закључено је да учење помоћу интерактивног софтвера има
посебне дидактичке вредности, што оправдава постављене хипотезе
истраживања и указује на потребу да се овакав начин реализације
наставе више примењује у васпитно-образовној пракси.
Кључне речи:
универзитетско предавање, интерактивна настава,
професори, студенти, мултимедији
|
Summary:
In this paper we have tried to use software package with
interactive electronic sources of information in teaching
Natural and Social Sciences with the aim of overcoming some
weaknesses of class-lesson system of teaching. We have paid
special attention to determination of pedagogical effects which
are realized by interactive electronic sources of information in
teaching. Performing experimental research has proved that this
kind of knowledge acquirement has some advantages in relation to
gaining knowledge in formal teaching performance. Based on
questioning students, it can be concluded that learning with the
aid of interactive software has specific didactic values, and
this justifies the stated hypothesis of the research and show
the need of this way of teaching realization to be more applied
in pedagogical-educational praxis.
Key words:
teaching, interactive electronic sources of information,
Natural and Social Sciences, individualization |