Резиме:
Циљ овог рада и спроведеног емпиријског истраживања је
сагледавање квалитета низа задатака објективног типа које
осмишљавају учитељи у настави природе и друштва. Конструисање
питања за овај вид испитивања је комплексан захтев како у
погледу моућих форми задатака, тако и у погледу задатака којима
се захтевају различити нивои знања.Резултати истраживања које
смо спровели анализом педагошке документације (471 задатак који
су конструисали учитељи) указали су на доминацију есејских
задатака кратког одговора, као и задатака којима се од ученика
тражи препознавање и репродукција чињеница, док је веома мали
бој задатака који захтевају квалитативно више нивое знања.
Кључне речи: задаци објективног типа, облици
задатака, квалитет знања, природа и друштво
|
Summary:
The aim of this paper and the completed empirical research is
observing the quality of the set of tasks of objective type
created by teachers in teaching Natural and Social Sciences.
Making questions for this aspect of the research is a complex
requirement, concerning both possible forms of tasks as well as
tasks which require different levels of knowledge. The results
of the performed in the research of the analysis of pedagogical
documentations (471 tasks created by teachers), pointed at the
dominance of essay-type tasks of short replies, as well as tasks
which require from students recognizing and reproduction of
facts, and a small number of tasks require qualitatively higher
levels of knowledge.
Key words:
tasks of objective type, forms of tasks, knowledge quality,
Natural and Social Sciences
|