Резиме:
У овом раду је представљен концепт наставе засноване на
коришћењу хипервидеа. Концепт такве наставе укључује: а) развој
хипервидео технологије, б) изучавање учења са хипервидео
системима и в) примену истраживања на стицање знања путем писања
текстова или хипертекстова за хипервидео. Демонстрирано је како
колаборатвно креирање хипервидеа може подржати процес
трансформације знања. У првом делу рада се разматра хипервидео
систем који омогућава колаборативне дизајнерске способности
учесника. Затим је концепт наставе детаљно представљен, да би се
коначно показало да су добијени резултати процене сагласни са
претпоставкама, што показује да је предочени концепт наставе и
учења путем хипервидеа успешан.
Кључне речи:
хипервидео, хипермедиј, знање, учење |
Summary:
This paper is about the concept of teaching based on the
use of hyper-video. The concept of this teaching includes: a)
development of hyper-video technology, b) studying learning with
hyper video systems, c) application of research on gaining
knowledge by writing texts or hyper-texts for hyper-video. It
has been demonstrated how collaborative crating of hyper video
can support the process of transforming knowledge. The first
part of the paper is about hyper video system which enables
collaborative design abilities of participants. Further on, the
concept of teaching has been shown in detail, so that finally it
can be shown that the given results of the estimation are in
accordance with assumptions what show that the shown concept of
teaching and learning by hyper video is successful.
Key words:
hyper video, hyper medium, knowledge, learning |