Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/2, стр. 72-81
UDC 371.31

Мр Душан Ристановић
Педагошки факултет, Јагодина
Дидактички елементи хеуристичког модела наставе у функцији иновирања наставног процеса

 

Резиме:


Савремени модели наставе, настали са циљем превазилажења недостатака традиционалног разредно-предметно-часовног система, представљају својеврсне покушаје иновирања наставног процеса. Један од таквих модела је и хеуристички модел наставе који се може одредити као систем наставе усмерен на конструисање знања и развијање стваралачких способности ученика учењем путем истраживања и открића.

У раду се разматрају улога и могућности појединих дидактичких елемената хеуристичког модела наставе у иновирању наставног процеса. На почетку рада изложена је суштина дидактичке хеуристике као кључног појма за разумевање иновативности овог модела наставе. Посебна пажња је посвећена основним иновативним елементима - наставним методама и класификацији и структури часова, који могу послужити као солидна основа за квалитетнију организацију и реализацију наставе.

Кључне речи и синтагме:
хеуристички модел наставе, дидактичка хеуристика, методе хеуристичке наставе, наставни час, хеуристичка наставна ситуација

 

Summary:


Contemporary models of teaching, appearing with the aim of overcoming drawbacks of traditional class-subject-lesson system of teaching are presented. They represent special attempts of innovation the teaching process. Heuristic model is one of those. It is the system of teaching directed to constructing knowledge and developing creative abilities of students learning by research and discovery.

This paper is also about the role and possibilities of some didactic elements of heuristic model of teaching in innovating the teaching process. The beginning of the paper is the essence of didactic heuristics as a key term for understanding of innovative model of teaching. Special attention is given to basic innovative elements – teaching methods and classification and structure of lessons which may serve as a good basis for quality organization and realization of teaching.

 

Key words:
heuristic model of teaching, didactic heuristics, methods of heuristic teaching, teaching lesson, heuristic teaching situation

   
 

Povratak na početnu stranicu