Резиме:
Савремени модели наставе, настали са циљем превазилажења
недостатака традиционалног разредно-предметно-часовног система,
представљају својеврсне покушаје иновирања наставног процеса.
Један од таквих модела је и хеуристички модел наставе који се
може одредити као систем наставе усмерен на конструисање знања и
развијање стваралачких способности ученика учењем путем
истраживања и открића.
У раду се разматрају улога и могућности појединих дидактичких
елемената хеуристичког модела наставе у иновирању наставног
процеса. На почетку рада изложена је суштина дидактичке
хеуристике као кључног појма за разумевање иновативности овог
модела наставе. Посебна пажња је посвећена основним иновативним
елементима - наставним методама и класификацији и структури
часова, који могу послужити као солидна основа за квалитетнију
организацију и реализацију наставе.
Кључне речи и синтагме:
хеуристички модел наставе, дидактичка хеуристика, методе
хеуристичке наставе, наставни час, хеуристичка наставна
ситуација |
Summary:
Contemporary models of teaching, appearing with the aim of
overcoming drawbacks of traditional class-subject-lesson system
of teaching are presented. They represent special attempts of
innovation the teaching process. Heuristic model is one of
those. It is the system of teaching directed to constructing
knowledge and developing creative abilities of students learning
by research and discovery.
This paper is also about the role and possibilities of some
didactic elements of heuristic model of teaching in innovating
the teaching process. The beginning of the paper is the essence
of didactic heuristics as a key term for understanding of
innovative model of teaching. Special attention is given to
basic innovative elements – teaching methods and classification
and structure of lessons which may serve as a good basis for
quality organization and realization of teaching.
Key words:
heuristic model of teaching, didactic heuristics, methods of
heuristic teaching, teaching lesson, heuristic teaching
situation |