Резиме:
Интересовали су нас сегменти организације наставе математике
који утичу на квалитет те наставе, а неке налазе истраживања
износимо у раду.
Наставни програм математике детаљно проучава пре обраде тематске
целине две трећине учитеља, док за трећину учитеља програм
представља уџбеник који користе њихови ученици и уџбеник им је
једина литература за припрему часова математике, јер нису у
могућности да обезбеде стручну литературу и одобрене уџбенике за
одговарајући разред од више издавача. Ученици решавају задатке
из уџбеника на часу или код куће, у зависности од оперативних
задатака наставне јединице, што представља добру припрему
ученика за самостално коришћење уџбеника и друге стручне
литературе. Учесталост прегледа домаћих задатака по виђењу
учитеља и по виђењу ученика није уједначена, али скоро сви
учитељи контролишу домаће задатке често или повремено. Иако
влада мишљење да је математика деци „тежак’’ предмет, резултати
овог истраживања не потврђују ову хипотезу. Деца овај предмет
радо уче, часови су им занимљиви и забавни, а математиком жели
да се бави и по завршетку школовања више од две трећине ученика.
Математичке садржаје савлађују лако и без ичије помоћи више од
три четвртине ученика, четири петине ученика је разуме и воли,
што је изненађујуће у односу на „уврежено’’ мишљење за овај
предмет.
Кључне речи:
настава, математика, квалитет наставе |
Summary:
We are interested in some segments of organizing teaching
mathematics which influence the quality of teaching and some
results of the research have been shown in the paper. Two thirds
of teachers of Mathematics study the curriculum before classes,
whereas one third uses only the course book, which is the only
reference for them, and they are unable to obtain reference
books and more course books from different publishers. Students
so the tasks from the course book in the classes or at home,
depending on operational tasks of the teaching unit. This
represents a good preparation for individual use of the course
book and other reference books. Frequency of checking homework
is seen from different angles by teachers and students, but
almost all teachers check homework often or sometimes. General
opinion is that Mathematics is a difficult subject for children,
but the results of this research do not approve this hypothesis.
Children eagerly learn this subject, lessons are interesting and
full of fun, and more than two-thirds of students want to do
something connected with Mathematics after finishing school.
More than three fourths of students learn easily without any
help, four fifths o students understand and like it and this is
very surprising considering the old belief about this subject.
Key words:
teaching, mathematics, quality of teaching |