Резиме:
Стереотипни и немотивишући наставни облици у настави говорне
културе заступљени у традиционалној школи резултирали су
негативним дидактичким ефектима. Са друге стране, комплексност и
слојевитост наставних циљева и задатака овог наставног подручја:
подстицање и неговање акустичких говорних константи, дикције,
флуентности изражавања, невербалних пратилачких елемената
говора, поштовање граматичких и ортоепских норматива; затим
оспособљавање ученика за стицање говорне компетенције и
композиционо и стилско обликовање говорног догађаја те
увежбавање могућности ученика за интерпретативно казивање,
рецитовање, изражајно читање и извођење сценских игара, захтева
сложену и добро организовану структуру часа.
Облици организације морају бити маштовити, креативни,
интересантни и примерени узрасту и личности ученика. Смишљено и
зналачки, наставник треба да организује наставни процес тако да
ученици у пријатној и забавној радној атмосфери савладавају
захтевне и нимало лаке оперативне циљеве и задатке.
Кључне речи:
иновације, организација наставе,
говорна култура |
Summary:
Stereotypes and non-motivation teaching forms in teaching speech
culture are present in a traditional school and they have the
results of negative didactic effects in this field. On the other
hand, there are complexity and multi levels of teaching aims and
tasks of this field, i.e. encouraging acoustic speech constancy,
diction, fluency of speech, non-verbal following elements of
speech, obeying grammar and ortoepic norms, enabling students to
gain speech competence, composition and stylistic forming of
speech occurrence and practicing abilities of interpretation,
reciting, reading and performing. This all demands complex and
well organized structure of the class.
Forms of organization must be creative, interesting and
applicable to the age and personality of students. Thoughtfully,
a teacher should organize teaching so that students in pleasant
and working atmosphere learn and fulfil requirements of
operation aims and tasks.
Key words:
innovation, organisation of teaching,
speech culture |