Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Бранко С. Ристић,
Мр Предраг Јашовић
Учитељски факултет, Призрен – Лепосавић
Уметничка релативност у књижевости за децу:
теоријско-методички аспекти Наивни реализам и његово присуство у књижевности за децу

 

Резиме:


Значaјна особина у дечијој књижевној рецепцији јесте тзв. „наивни реализам’’. Дете прихвата књижевно дело, као још један „случај у животу’’, без упознавања уметничке стране у делу. Карактеристична и значајна особина примања уметничке књижевности у узрасту до чет-вртог разреда основне школе јесте и неспособност деце да разумеју условност у уметности. Правилно разумевање условности уметничке књижевности јесте дуг процес, који мора да се развија уз активну помоћ учитеља и по општим местима да се заврши негде до петог-шестог разреда. Зато је неопходно да се суштина уметничке условности уметничке књижевности за децу дефинише и да се конкретно предложе ефектни методички приступи за њено усвајање од стране ученика на часовима књижевности.

Кључне речи:
књижевност, условност, дете,
уметност, методички

 

Summary:


Important feature of children’s literature perception is so called „naive realism“. A child accepts a piece of literature as a „case in life“, without getting acquainted with the artistic feature of the work. Characteristic an important feature of accepting artistic literature in the age up to ten is inability of children to understand conditioning in art. Right understanding of the conditioning artistic literature is a long process, which must be developed with the active involvement of a teacher and it should be finished by the age of eleven or twelve. This is why it is necessary for the essence of artistic conditioning to be defined and to precisely suggest effective methodological approaches for its adoption by students at the literature classes.


Key words:
literature, conditioning, a child, ability, methodological

   
 

Povratak na početnu stranicu