Резиме:
Значaјна особина у дечијој књижевној рецепцији јесте тзв.
„наивни реализам’’. Дете прихвата књижевно дело, као још један
„случај у животу’’, без упознавања уметничке стране у делу.
Карактеристична и значајна особина примања уметничке књижевности
у узрасту до чет-вртог разреда основне школе јесте и
неспособност деце да разумеју условност у уметности. Правилно
разумевање условности уметничке књижевности јесте дуг процес,
који мора да се развија уз активну помоћ учитеља и по општим
местима да се заврши негде до петог-шестог разреда. Зато је
неопходно да се суштина уметничке условности уметничке
књижевности за децу дефинише и да се конкретно предложе ефектни
методички приступи за њено усвајање од стране ученика на
часовима књижевности.
Кључне речи:
књижевност, условност, дете,
уметност, методички |
Summary:
Important feature of children’s literature perception is so
called „naive realism“. A child accepts a piece of literature as
a „case in life“, without getting acquainted with the artistic
feature of the work. Characteristic an important feature of
accepting artistic literature in the age up to ten is inability
of children to understand conditioning in art. Right
understanding of the conditioning artistic literature is a long
process, which must be developed with the active involvement of
a teacher and it should be finished by the age of eleven or
twelve. This is why it is necessary for the essence of artistic
conditioning to be defined and to precisely suggest effective
methodological approaches for its adoption by students at the
literature classes.
Key words:
literature, conditioning, a child, ability, methodological |