Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/2, стр. 114-121
UDC 37.014.5

Др Мирчета Даниловић
Институт за педагошка истраживања, Београд
„Европскe димензијe образовања” као иновација и нови облик васпитно-образовног процеса

 

Резиме:


У раду се истражује европски систем образовања под називом „Европска димензија образовања”. У њему се излажу основни принципи образовања по захтевима Европске уније, њени ставови у вези тумачења појма новог облика „образовања” и анализа шта је Европа урадила до сада у вези његовог промовисања и увођења као „Европске димензије образовања”.

У њему се истиче да је неминовност да образовни системи чланица Европске уније интегришу информационо-комуникациону технологију у свој систем образовања ради повећања његове ефикасности, рационалности и квалитета и да се повећа број истраживачких пројеката о утицају, улози и могућим ограничењима информационо-комуникационе технологије у образовном процесу.

Дати су и нови циљеви васпитно-образовног система у Европи, тј. какве и које особине Европа жели да изгради код својих грађана и које способности треба да развије код својих ученика.

У раду се указује да смо ми били и досад нека врста „Европе у малом” и да нам неће бити велики проблем уврстити се у нови систем образовања и испунити захтеве Европске уније.

 

Кључне речи:
образовање, настава, васпитно-образовни циљеви, европски захтеви

 

Summary:


This paper is about European system of education „European Dimension of Education“. We can find basic principles of education in it, according to the request of the European Union, its attitudes concerning the interpretation of the new form „education“ and the analysis of what Europe has done so far, considering its promotion and introduction as „European Dimension of Education“.

Particular stress is that there is necessity for educational systems of the members of the European Union to be integrated with information-communication technology in order to increase its efficiency, rationality and quality and to increase the number of research projects about the influence, role and possible borders of informaiton-communciaotn technology in he educational system.

There are new aims of pedgogical-edcuational system in Europe, i.e. the features Europe desires to have in its citizens and which abilities it should develop considering students.

We have showed in this paper that Serbia has been „Little Europe“ considering these issues, and that it is not going to be difficult for us to introduce a new system of education and fulfil the requirements of the European Union.

Key words:
education, teaching, Pedagogical-educational aims, European requests

   
 

Povratak na početnu stranicu