Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Драгана Бјекић,
Др Радојка Крнета,
Др Данијела Милошевић
Технички факултет, Чачак
Компетенције за е-наставу у систему професионалних компетенција наставника основне школе

 

Резиме:


Структура професионалне компетентности наставника усложњава се због захтева које постављају социјално окружење и школски систем, због развоја научних система и практичних делатности, али и због техничко-технолошких достигнућа укључених у наставни процес. Да би наставник постигао очекиване исходе васпитно-образовног процеса, може наставу да реализује користећи елементе информационих технологија, развијене моделе мултимедијалне наставе, достигнућа е-учења, што омогућава обликовање новог наставног система каква је е-настава. Реализација е-наставе захтева да наставник овлада широким репертоаром знања и вештина уклопљених у три основне групе професионалних компетенција. Циљ овог рада је да систематизује елементе професионалне компетенције наставника за е-наставу. Компетенције наставника за е-наставу су дефинисане и као компоненте појединих професионалних улога наставника основне школе. Развој компетенција наставника за е-наставу усмерен је општим стандардима информатичке писмено-сти и посебним стандардима за моделовање и реализацију е-наставе. У раду је приказан програм наставниковог оспособљавања за е-наставу.

Кључне речи:
е-образовање, е-настава, е-учење,
наставник основне школе,
професионалне компетенције за е-наставу

 

Summary:


The structure of teachers’ professional competence becomes more complex. Some of reasons are the next: demands of the social environment and school system, development of science systems and practical activities, and technological attainments involved in teaching/instructional process. To gain the expected outcomes of education process, the teacher can realize teaching/instruction by using the elements of information technology, developed models of multimedia teaching, attainments of e-learning. These elements make possible to design the new teaching system – e-teaching. Realization of e-teaching demands the teacher who is mastered of the wide repertoires of knowledge and skills involved in the three fundamental categories of professional competencies. The goal of this paper is to systematize element of the teacher professional competencies for e-teaching. Teachers’ competencies of e-teaching are defined as the components of the professional roles of primary school teachers. Development of teachers’ e-teaching competencies is directed by the standards of general information literacy and the standards of modelling and realization of e-teaching. The structure of course of development teachers’ e-teaching competencies is presented in this paper.

Key words
:
e-education, e-teaching (e-instruction),
primary school teacher, teachers’ e-teaching professional competencies
 

   
 

Povratak na početnu stranicu