Резиме:
Плесови, као вид човекове активности повезане са музиком, у
данашње време представљају високо цењену уметност и имају
значајно место у култури, уметности и науци. Међутим, то није
случај са наставом физичког и здравственог васпитања. У настави
физичког и здравственог васпитања улога плесних садржаја је
потпуно неоправдано сведена на минимум.
У раду су изнете могућности примене плесних садржаја кроз тзв.
креативни плес, у раду са децом предшколског и млађег школског
узраста. Поред тога, изнети су задаци, исходи, принципи
реализације садржаја креативног плеса, као и основне
карактеристике програма са примерима тематских целина.
Кроз садржаје рада уочава се да применом плесних садржаја у виду
креативног плеса у раду са децом предшколског и млађег школског
узраста остварују задаци како умног, тако моралног, естетског и
физичког васпитања.
Кључне речи:
физичко и здравствено вапспитање, плесови, креативни плес,
предшколски узраст,
млађи школски узраст |
Summary:
Dances, as an aspect of human activity connected with music,
represent a highly valued art and have an important place in
culture, art and science. However, this is not the case with
teaching physical and health education. In teaching physical and
health education the role of dance contents is unjustifiably
placed to the minimum.
There are some possibilities of dance contents given in the
paper through so called creative dance, in work with children of
Pre School and younger school age. Apart from this there are
some tasks, outcomes, principles of realization of contents of
creative dance, as well as basic characteristics of the
programme with the examples of thematic units.
We can see through contents that application of dance contents
in the form of creative dance with the children of Pre School
and younger school age are crated as tasks of mental, aesthetic
and physical education.
Key words:
physical and health education, dances,
creative dance, Pre School age,
younger school age |