Резиме:
У процесу васпитања даровитих ученика много је задатака чија
реализација подразумева заједничко ангажовање родитеља и
наставника, па је њихове активности неопходно координирати.
Сарадња наставника и родитеља даровитих ученика специфична је из
више разлога. Циљ овог чланка је да се скрене пажња на потребу
померања тежишта њихове сарадње са решавања проблема на
обезбеђивање што оптималнијих услова за развој даровитих.
Такође, указује се на значај темељнијег педагошко-психолошког
оспособљавања и наставника и родитеља даровитих ученика,
разноврснијих садржаја и облика њихове сарадње и обостраног
активнијег учешћа у свим фазама сарадње.
Кључне речи:
даровитост, породица, школа,
садржаји и облици сарадње наставника и родитеља, педагошко
образовање родитеља
|
Summary:
In the process of pedagogical work with the gifted students,
there are many tasks whose realization means mutual engagement
of teachers and students, so their activities are necessary to
be coordinated. Cooperation between teachers and parents of
gifted students is specific because of many reasons. The aim of
this paper is to focus attention on the subject which does not
include solving problems, but obtaining best and optimal
conditions for development of the gifted. We are showing
thorough pedagogical-psychological training of teachers and
parents of the gifted, various contents and forms of their
cooperation and mutual active participation in all phases of
cooperation.
Key words:
the gifted, family, school, contents and forms of cooperation
between teachers and parents, pedagogical education of parents |