Резиме:
Концепт образовно-васпитног система који је наслијеђен од
претходног друштвеног система, уз све реформске подухвате који
су до сада предузети на нашим просторима и даље има бројне
недостатке и слабости. Развој комуникационих и информационих
технологија уводи нас у информационо друштво, све више утиче на
сваког појединца и све је значајнији и за сам процес образовања.
Упркос томе, код нас се још недовољно говори о утицају и
примјени информационе технологије у образовању, а нису проведена
ни значајнија истраживања која би боље освијетлила интеграцију
информационе технологије у образовање и наставни процес.
У овом истраживању је испитиван степен информисаности и
оспособљености наставника у нижим разредима основне школе за
примјену моделованих мултимедијалних уџбеника по е-леарнинг
стандардима, и како ученици нижих разреда основне школе
прихватају рад са моделованим мултимедијалним уџбеником по е-леарнинг
стандардима у настави. На основу тога дате су и одређене
препоруке за даље унапређење примјене мултимедијалних образовних
садржаја у наставном процесу и стручно усавршавање наставног
кадра из области примјене информационе технологије у настави.
Кључне речи:
моделовани мултимедијални уџбеници,
е-леарнинг стандард, мултимедијални садржаји, образовни софтвери,
образовна технологија, електронски наставни садржаји
|
Summary:
The concept of educational-pedagogical system inherited from the
previous social system and with all reform changes which have
been done so far in our region, still has many weaknesses.
Development of communication technologies and IT leads us into
the society of IT. It influences more and more each individual
in society and it is more and more important for very process of
education. Despite all of this, there is not much said about the
influence and application of educational technology in education
and there were not significant research which would enlighten
integration of IT into education and the teaching process.
In this research, we studied the degree of knowledge and
skilfulness of teachers in lower grades of the primary school to
apply modelled multi media course books according to e-learning
standards, as well as how students of the lower grades of the
primary school accept work with modelled multi media course
books according to e-learning standards in teaching. According
to this, there are some recommendations given for further
development of application of multi media educational contents,
as well as in service for IT.
Key words:
modelled multi media course books, e-learning, standard-multi
media contents,
educational software, educational technology, electronic
curriculum |