Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Зорица Ковачевић
Учитељски факултет, Београд
Инструкција за самостално учење у уџбеницима за млађе разреде основне школе

 

Резиме:


Битан услов за успешно самостално учење ученика јесте да ученик уме самостално да учи. Уџбеник треба да буде један од првих узора ученику како се приступа учењу нових садржаја. Инструктивна улога уџбеника мора постати једно од основних својстава савременог основношколског уџбеника. У овом раду представићемо резултате истраживања који се односе на опште карактеристике инструкција за самостално учење у уџбеницима за млађе разреде основне школе код нас.

Циљ истраживања је испитивање учесталости и карактеристика инструкција за самостално учење ученика у уџбеницима за млађе разреде основне школе, другим речима испитивање дидактичке функционалности уџбеника за млађе разреде основне школе. Резултати истраживања показују да је у уџбеницима за млађе разреде основне школе код нас посвећена задовољавајућа пажња инструкцијама за самостално учење, односно да наши уџбеници за млађе разреде основне школе поседују висок степен дидактиче функционалности. Поред тога, мора се приметити да не постоје правилности у вези са учесталошћу и карактеристикама инструкција за самостално учење, с обзиром на разред за који је уџбеник намењен.

Кључне речи:
инструкција за самостално учење,
самостално учење, уџбеник,
дидактичка функционалност уџбеника,
елементи структуре уџбеника

 

Summary:


An important condition for successful individual work of students is the student's knowledge on how to learn individually. A course book is and it should be one of the first sorts of motivation on how to learn new contents. Instructional role of course books must be one of the basic contents of contemporary primary school course book.

In this paper, we shall present results of the research which refer to general characteristics of instruction of individual work in course books for younger grades of the primary school.

The aim of this research has been studying frequency and characteristics of instructions for individual work of students in course books for younger grades of the primary school, i.e. to study didactic function of the subject for lower grades of the primary school. Results of the research shoe that course books for lower grades of the primary school have enough space for instructions, i.e. that our course books for lower grades of the primary school a high degree of didactic function. And, it can be seen that there is no lawfulness considering frequency and characteristics of instruction for individual learning considering the grade the course book is aimed at.
 

Key words:
instruction for individual work,
individual work, course book,
didactic function of a course book,
elements of structure of the course book

   
 

Povratak na početnu stranicu