Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, ХХ, 2007/2, стр. 120-130
UDC376.1-056.264

Др Мирјана Петровић-Лазић,
др Јасмина Ковачевић
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, БеоградКБЦ "Звездара", ОРЛ Клиника, Београд
Улога наставника у идентификацији поремећаја гласа код ученика млађег школског узраста

 

Резиме:


Као процес који се учи, фонација подлеже маси утицаја у току учења а и касније, од плача на рођењу до мутација гласа у пубертету и стабилизације гласа током адолесценције. Поремећаји гласа код деце могу бити проузроковани растом, структуралном ларингеалном патологијом или услед неуромускуларне слабости која омета нормално функционисање гркљана или резонатора. Када се идентификује проблем, неопходно је што раније почети са вокалном рехабилитацијом. Глас као најмоћније средство комуникације изискује посебну бригу како појединца, тако и шире заједнице.

Кључне речи:
дечији глас, фонација, рехабилитација

 

 

Summary:


Phonation, as the process which is learnt and which is under the influence of many factors in the process of very learning and later, starting form the first baby's cry to breaking the voice on puberty to stabilisation of the voice during adolescence. Deviations of voice can be caused by growth, structural laryngeal pathology or because of neuron muscular weakness which omits normal function of the throat or resonant. When identifying a problem, it is necessary to start as soon as possible by vocal rehabilitation. A voice as the most powerful means of communication needs particular attention of both an individual and community.

Key words:
child's voice, phonation, rehabilitation

   
 

Povratak na početnu stranicu