Др Мирјана
Петровић-Лазић,
др Јасмина Ковачевић
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, БеоградКБЦ
"Звездара", ОРЛ Клиника, Београд
Улога наставника у идентификацији поремећаја гласа код
ученика млађег школског узраста |
Резиме:
Као процес који се учи, фонација подлеже маси утицаја у току
учења а и касније, од плача на рођењу до мутација гласа у
пубертету и стабилизације гласа током адолесценције. Поремећаји
гласа код деце могу бити проузроковани растом, структуралном
ларингеалном патологијом или услед неуромускуларне слабости која
омета нормално функционисање гркљана или резонатора. Када се
идентификује проблем, неопходно је што раније почети са вокалном
рехабилитацијом. Глас као најмоћније средство комуникације
изискује посебну бригу како појединца, тако и шире заједнице.
Кључне речи:
дечији глас, фонација, рехабилитација
|
Summary:
Phonation, as the process which is learnt and which is under the
influence of many factors in the process of very learning and
later, starting form the first baby's cry to breaking the voice
on puberty to stabilisation of the voice during adolescence.
Deviations of voice can be caused by growth, structural
laryngeal pathology or because of neuron muscular weakness which
omits normal function of the throat or resonant. When
identifying a problem, it is necessary to start as soon as
possible by vocal rehabilitation. A voice as the most powerful
means of communication needs particular attention of both an
individual and community.
Key words:
child's voice, phonation, rehabilitation |