Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, ХХ, 2007/2, стр. 114-119
UDC371.11: 005.6

Др Марина Радић-Шестић,
мр Весна Радовановић,
др Весна Жигић
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, Београд
Коришћење интернета у настави за децу оштећеног слуха

 

Резиме:


Развој и достигнућа информационе технологије омогућила су да се веома брзо дође до најразличитијих информација, а један од њих је коришћење новијег медија - Интернета. Многобројне образовне институције имају своје сајтове на Интенету помоћу којих можемо доћи до различитих информација штедећи и време и новац. Уз помоћ Интернета могуће је организовати наставу и образовање ученика оштећеног слуха на више начина: увежбавањем читања и писања, упознавањем са најновијим научним достигнућима у одређеним областима, прављењем пројекта, учењем бирања сајтова и садржаја који они нуде, стварањем виртуелног простора и путовањем у различите земље, научне и друге институције, вођењем ученика у проналажењу информација на Интернету, учествовањем на он лине пројекту итд. За организовање наставе овог типа непходно је да специјални педагози-сурдолози овладају општим принципима функционисања и коришћења персоналних компјутера и додатне опреме (штампач, модем, скенер, видео ЛЦД пројектор и сл.). Тада би били способни да релативно лако прилагоде свој постојећи наставни материјал у мултимедијални материјал, организују дискусију и спреме електронске вежбе и пројекте за ученике оштећеног слуха.


Кључне речи:
Интернет, настава,
образовање деце оштећеног слуха, сурдологија

 

Summary:


Development and achievement of IT enabled getting to various information very fast. One of the ways is using the latest medium - The Internet. Many educational institutions have their sites on the Internet, and we can find different information, saving time and money. It is possible to organize teaching and education of children with the hearing impairment by the Internet in different ways: practicing writing and reading, getting acquainted with latest scientific achievements in certain areas, making projects, learning choosing sites which they offer, creating virtual area and travelling to different countries, scientific and other institutions, teaching children how to find information on the Internet, participating in on-line projects, etc.

Organising teaching of this type it is necessary for special education teachers to know how to use a computer and accessories and peripherals (printer, modem, scanner, video LCD projector etc). In this way it would be easy for them to adjust an existing curriculum into multi media material, to organize discussions and prepare electronic exercises and projects for students with hearing impairment.

 

 

Key words:
The Internet, teaching, education of children with hearing impairment

   
 

Povratak na početnu stranicu