Резиме:
Развој и достигнућа информационе технологије омогућила су да се
веома брзо дође до најразличитијих информација, а један од њих
је коришћење новијег медија - Интернета. Многобројне образовне
институције имају своје сајтове на Интенету помоћу којих можемо
доћи до различитих информација штедећи и време и новац. Уз помоћ
Интернета могуће је организовати наставу и образовање ученика
оштећеног слуха на више начина: увежбавањем читања и писања,
упознавањем са најновијим научним достигнућима у одређеним
областима, прављењем пројекта, учењем бирања сајтова и садржаја
који они нуде, стварањем виртуелног простора и путовањем у
различите земље, научне и друге институције, вођењем ученика у
проналажењу информација на Интернету, учествовањем на он лине
пројекту итд. За организовање наставе овог типа непходно је да
специјални педагози-сурдолози овладају општим принципима
функционисања и коришћења персоналних компјутера и додатне
опреме (штампач, модем, скенер, видео ЛЦД пројектор и сл.). Тада
би били способни да релативно лако прилагоде свој постојећи
наставни материјал у мултимедијални материјал, организују
дискусију и спреме електронске вежбе и пројекте за ученике
оштећеног слуха.
Кључне речи:
Интернет, настава,
образовање деце оштећеног слуха, сурдологија |
Summary:
Development and achievement of IT enabled getting to various
information very fast. One of the ways is using the latest
medium - The Internet. Many educational institutions have their
sites on the Internet, and we can find different information,
saving time and money. It is possible to organize teaching and
education of children with the hearing impairment by the
Internet in different ways: practicing writing and reading,
getting acquainted with latest scientific achievements in
certain areas, making projects, learning choosing sites which
they offer, creating virtual area and travelling to different
countries, scientific and other institutions, teaching children
how to find information on the Internet, participating in
on-line projects, etc.
Organising teaching of this type it is necessary for special
education teachers to know how to use a computer and accessories
and peripherals (printer, modem, scanner, video LCD projector
etc). In this way it would be easy for them to adjust an
existing curriculum into multi media material, to organize
discussions and prepare electronic exercises and projects for
students with hearing impairment.
Key words:
The Internet, teaching, education of children with hearing
impairment |