Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIII, 2010/2, стр. 72-79
UDC 81’271.1(=111)(075.2)

Данијела Љубојевић, ОШ „Коста Абрашевић“, Београд
Примена диктата у настави енглеског језика на раном узрасту

 

Резиме:


Циљ овог рада је да представи нове приступе диктату у нижим разредима основне школе ради стварања оптималног окружења за учење страног језика. У уводу се постављају питања о потреби, врсти и важности диктата, наводе особине ученика на раном узрасту које треба имати у виду при изради диктата, као и услови који су битни за процес учења језика. Први део рада бави се традиционалним диктатом, његовом употребом и разматра његове предности и недостатке. У другом делу се представљају нови приступи, теоријска основаност тих приступа и користи које могу да донесу. Конкретизујући ове теоријске постулате, ауторка даје примере различитих врста диктата који се могу применити у пракси. Овакви диктати ангажују ученика, подстичу машту, креативност, развијају позитиван однос према страном језику, као и навике слушања са разумевањем, а могу постати и део портфолија. Све ово доприноси освежавању наставе страних језика на раном узрасту и даје ново значење диктат.

 

Кључне речи:
диктат, оцењивање, енглески језик,
учење на раном узрасту

 

Summary:


The aim of this paper is presenting new approaches to dictations in lower grades of the primary school with the aim of creating optimal environment for foreign language learning. In the introduction, there are questions about the need, sort and significance of dictations, there are characteristics of students at early age given, which are important when giving dictations, as well as conditions important for the process of language learning. The first part of the paper is about the traditional dictation, its use and we are discussing its advantages and disadvantages. In the second part, we are giving new approaches, theoretical base of these approaches and benefits they can bring. Clearing these theoretical postulates, the author gives different examples of dictations which can be applied in practical work. These dictations engage students, provoke imagination, creativity, develop a positive relation towards a foreign language as well as habits for listening comprehension and they can become a part of portfolio. All of this contributes to refreshing early foreign language teaching and gives a new meaning to the dictation.

Key words:
dictation, marking, English, Early learning

   
 

Povratak na početnu stranicu