Резиме:
Читање и писање су активни процеси путем којих ученици
добијају нову димензију у процесу сазнавања. Давањем значења
симболима остварује се веза која омогућује преношење идеја. У
настави страних језика читање и писање не треба да буду сами
себи циљ, већ на њих треба гледати као на додатни начин да деца
разумеју различите аспекте стварности и њихове међусобне односе.
Деци је потребно времена да овладају вештинама читања и писања
на матерњем језику. У складу са тим, настава читања и писања на
страном језику увек ће бити у заостатку у односу на матерњи
језик.
Кључне речи:
читање, писање, симболи, значење, активан процес
|
Summary:
Reading and writing are active processes in which students gain
new dimension in the process of cognition. Giving significance
to symbols, there is a connection made, which enables
transmission of ideas. Teaching foreign languages, reading and
writing should not serve only themselves, but they should be
considered as another way of children understanding different
aspect of reality and their interpersonal relations. Children
need time to master the skills o reading and writing in mother
tongue. Considering these facts, teaching reading and writing in
a foreign language is always going to be backwards considering
the mother tongue.
Key words:
reading, writing, symbols, meaning, active process |