Резиме:
Музички садржаји подржавају говорне изразе и
реченице са свим знацима интерпункције својом мелодијом, ритмом,
конструкцијом и осталим музичким знацима.
У раном узрасту деце могуће је, готово стопроцентно, утврдити да
ће се извршити савладавање основних говорних елемената страног
језика, уз певање и пратњу музичких инструмента. Речи и изрази
као што су: здраво, добро јутро, добар дан, зовем се..., мама,
тата и друге, врло лако се претапају из говорних у
мелодијско-ритмичке садржаје, који се у истој активности са
децом понављају више пута.
Принципи понављања и интересантности презентовања у раном
узрасту код деце су од највећег значаја за успешно усвајање
страног језика.
У вишегодишњем истраживању аутор кроз музичко-језичке радионице,
са децом од друге до седме године живота, користи музичке
садржаје: певање, музичке игре, драматизације и импровизације,
уз пратњу клавира или гитаре, и повезује српски, мађарски и
енглески језик. Резултати су веома позитивни и охрабрујући са
методичког аспекта.
Кључне речи:
рани узраст, музички садржаји, певање, српски, мађарски,
енглески језик
|
Summary:
Musical contents support speech expressions and
sentences with all he symbols of interpunction, with its melody,
rhythm, construction and other musical signs.
At the early age, it is almost 100% possible to claim that they
will master basic speech elements of a foreign language, with
singing and musical instruments background. Words and
expressions such as: hello, good morning, good afternoon, my
name is…, mommy, daddy is easily overlapped from the speech into
melody- rhythmical contents which in each activity with children
are repeated several times.
The principles of repetition and integration of presenting at
early age of children are of the greatest importance for
successful adoption of a foreign language.
In the many years’ study, the author, thorough musical-language
workshops with children, age 2 to 7, has been using musical
contents, singing, musical games, dramatizations and
improvisation with the guitar and piano background, and Serbian,
Hungarian and English are connected. The results are very
positive and encouraging from the methodological aspect.
Key words:
early age, musical contents, singing, Serbian, Hungarian,
English
|