Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/2, стр. 87-95
UDC 373.2: 78-028.31

мр Габријела Грујић-Гарић
Учитељски факултет, Београд
Значај похађања вртића кроз примену различитих стратегија
у развоју елементарних музичких способности

 

Резиме:


Полазећи од потребе да сагледамо утицај дужине дечјег боравка у вртићу уз примену различитих музичких програма на развој елементарних музичких способности (слушних и ритмичких), анализирали смо њихово садејство и поређењем добијених резултата дошли до следећих закључака:

 Деца која су дуже похађала вртић и учествовала у предвиђеним активностима Стимулативног програма музичког васпитања показала су значајан напредак у развоју елементарних музичких способности у односу на децу која су учествовала у активностима Актуелног програма музичког васпитања.

 Постоје докази да је тачна хипотеза која говори о томе да похађање дечјег вртића као фактор значајно утиче на развој елементарних музичких способности код деце предшколског узраста, који се остварује кроз утицај адекватних програма музичког васпитања.


Кључне речи:
похађање вртића, предшколски узраст,
програми музичког васпитања,
елементарне музичке способности
(слушне и ритмичке)

 

Summary:


Starting from the need to perceive the influence of  time that a child spends at the kindergarten with the application of the different music programs to the development of the elementary music abilities (audio and rhythmical) , we analyzed their co effect, and by comparison of the results, we came to the following conclusions:

The children who attended the kindergarten longer and participated in the given activities of the Simulative programme of the Musical education, made progress in the development of the elementary musical abilities, in comparison to the children that took part in the activities of the Actual program of musical education.

There is the evidence of the true hypothesis that shows that the attendance in the kindergarten, as one factor, influences the development of the elementary musical abilities, speaking of the kindergarten, children that have been carried out through the influence of the adequate program of the musical education.

Key words:
attending the kindergarten, preschool age, and the programs of the musical education, elementary musical abilities (audio and rhythmical)

   
 

Povratak na početnu stranicu