Резиме:
Полазећи од потребе да сагледамо утицај дужине дечјег боравка у
вртићу уз примену различитих музичких програма на развој
елементарних музичких способности (слушних и ритмичких),
анализирали смо њихово садејство и поређењем добијених резултата
дошли до следећих закључака:
Деца која су дуже похађала вртић и учествовала у предвиђеним
активностима Стимулативног програма музичког васпитања показала
су значајан напредак у развоју елементарних музичких способности
у односу на децу која су учествовала у активностима Актуелног
програма музичког васпитања.
Постоје докази да је тачна хипотеза која говори о томе да
похађање дечјег вртића као фактор значајно утиче на развој
елементарних музичких способности код деце предшколског узраста,
који се остварује кроз утицај адекватних програма музичког
васпитања.
Кључне речи:
похађање вртића, предшколски узраст, програми музичког
васпитања, елементарне музичке способности (слушне и
ритмичке)
|
Summary:
Starting from the need to perceive the influence of time
that a child spends at the kindergarten with the application of
the different music programs to the development of the
elementary music abilities (audio and rhythmical) , we analyzed
their co effect, and by comparison of the results, we came to
the following conclusions:
The children who attended the kindergarten longer and
participated in the given activities of the Simulative programme
of the Musical education, made progress in the development of
the elementary musical abilities, in comparison to the children
that took part in the activities of the Actual program of
musical education.
There is the evidence of the true hypothesis that shows that the
attendance in the kindergarten, as one factor, influences the
development of the elementary musical abilities, speaking of the
kindergarten, children that have been carried out through the
influence of the adequate program of the musical education.
Key words:
attending the kindergarten, preschool age, and the programs
of the musical education, elementary musical abilities (audio
and rhythmical) |