Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/2, стр. 76-86
UDC 37.015.3: 82.09-14

др Дијана Вучковић
Филозофски факултет, Никшић
Интересовања ученика млађих разреда основне школе за лирску поезију

 

Резиме:


Интереси ученика имају огроман значај за цјелокупан процес сазнавања у настави. Група литерарних интереса је изузетно разуђена. Када говоримо о лирској пјесми као наставном садржају, интересовања ученика се могу односити на: тематику, мотиве, звучни слој, идејне вриједности итд. Морамо имати на уму и чињеницу да се на интересовања ученика у настави може значајно утицати квалитетним методичким приступом.

Истраживање које смо обавили показује да се дјеца млађег школског узраста разликују у погледу заинтересованости за поједине слојеве лирског текста. Реформа образовног система је донијела благи помак у овој сфери, али још увијек не можемо бити потпуно задовољни степеном и врстом ученичког интересовања за лирску поезију.

Кључне речи:
ученик, лирска поезија, интересовање, мотивација, наставни програм

 

Summary:


The interests of the students have been very significant for cognition in the teaching process. When it comes to lyric poetry as a part of the teaching matter the interests of the students mainly refer to: themes, motives, sound layer, ideas etc. We always have to be aware of the fact that the interests of the students involved in the teaching process can be significantly affected by the quality of the methodology techniques.

The research that has been carried out shows that younger students are differentiated in terms of their interests in some layers of the lyric texts. The educational reform has been very helpful in terms of this issue, but we still cannot say that we are completely satisfied by the level and form of the students’ interests in the lyric poetry.

 

Key words:
student, lyric poetry, interest, motivation, the curriculum

   
 

Povratak na početnu stranicu