Резиме:
Интереси ученика имају огроман значај за цјелокупан процес
сазнавања у настави. Група литерарних интереса је изузетно
разуђена. Када говоримо о лирској пјесми као наставном садржају,
интересовања ученика се могу односити на: тематику, мотиве,
звучни слој, идејне вриједности итд. Морамо имати на уму и
чињеницу да се на интересовања ученика у настави може значајно
утицати квалитетним методичким приступом.
Истраживање које смо обавили показује да се дјеца млађег
школског узраста разликују у погледу заинтересованости за
поједине слојеве лирског текста. Реформа образовног система је
донијела благи помак у овој сфери, али још увијек не можемо бити
потпуно задовољни степеном и врстом ученичког интересовања за
лирску поезију.
Кључне речи:
ученик, лирска поезија, интересовање, мотивација, наставни
програм
|
Summary:
The interests of the students have been very significant for
cognition in the teaching process. When it comes to lyric poetry
as a part of the teaching matter the interests of the students
mainly refer to: themes, motives, sound layer, ideas etc. We
always have to be aware of the fact that the interests of the
students involved in the teaching process can be significantly
affected by the quality of the methodology techniques.
The research that has been carried out shows that younger
students are differentiated in terms of their interests in some
layers of the lyric texts. The educational reform has been very
helpful in terms of this issue, but we still cannot say that we
are completely satisfied by the level and form of the students’
interests in the lyric poetry.
Key words:
student, lyric poetry, interest, motivation, the curriculum
|