Резиме:
Друштвена стварност огледа се и у наизглед издвојеном сегменту
образовања као што je математички курикулум. Поред званичног
(формално написаног) наставног програма математике, размотрићемо
потребу остваривања социјално условљеног (скривеног) курикулума
– развијања математичког погледа на свет. Oн подразумева
развијену способност уочавања правилности у појавама и везе
између појава. Гледишта смо да математички поглед на свет не
ускраћује могућност емотивног сагледавања појава, али може бити
(и често јесте) користан при доношењу свакодневних одлука као и
у професионалном раду.
Кључне речи:
математички курикулум, математички поглед на свет, друштво
|
Summary:
Social environment is reflected in seemingly separated area,
such as mathematics curriculum. Aside from formal mathematics
curriculum, we shall consider the need for socially required
(concealed) curriculum - development of mathematical point of
view of children. This assumes that there should be development
of abilities to recognize patterns in phenomenon and
mathematical relationships. Our opinion is that mathematical
point of view does not limit possibilities for emotional
approach to matters but may be, and often is useful in everyday
decision making processes as well as in professional work.
Key words:
mathematics curriculum, mathematical point of view,
patterns, society
|