Резиме:
Диференцијалне једначине се изучавају као засебан предмет у
оквиру студија математике те су уврштене у наставни план и
програм математике на свим техничким факултетима. На
универзитетима у БиХ се настава диференцијалних једначина одвија
још увијек на традиционалан начин, фаворизовањем примјене
алгебарских метода рјешавања дигеренцијалних једначина. У раду
се осврћемо на графичку методу рјешавања и успјешност студената
математике Универзитета у Сарајеву у примјени обе методе.
Анализа резултата води ка закључку да је графичка метода
занемарена у реализацији програма диференцијалних једначина, али
истовремено указује на потребу и могућности превазилажења
занемареног статуса графичке методе.
Кључне речи:
диференцијалне једначине, графичка метода, поље праваца,
реформисана настава
|
Summary:
Differential equations are studied as an individual subject
within the studies of mathematics, so they are a part of the
Mathematics curriculum at all technical faculties. Teaching
differential equations at all Universities in Bosnia and
Herzegovina is done in the traditional way, fovourising
application of algebra methods of solving differential
equations. We are observing the graphical method of solving and
success of the Mathematics students of the University of
Sarajevo in application both methods. Analysis of the results
leads to the conclusion that graphic method is neglected in
realisation of programmes of differential equations, but at the
same time it shows the possibility and need of overcoming
neglected status of the graphic method.
Key words:
differential equations, graphic method, field of direction,
reformed teaching |