Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/2, стр. 63-68
UDC 517.962.2

мр Кармелита Пјанић
Педагошка академија, Сарајево
Успјешност студената математике у примјени графичке методе
рјешавања диференцијалних једначина

 

Резиме:


Диференцијалне једначине се изучавају као засебан предмет у оквиру студија математике те су уврштене у наставни план и програм математике на свим техничким факултетима. На универзитетима у БиХ се настава диференцијалних једначина одвија још увијек на традиционалан начин, фаворизовањем примјене алгебарских метода рјешавања дигеренцијалних једначина. У раду се осврћемо на графичку методу рјешавања и успјешност студената математике Универзитета у Сарајеву у примјени обе методе. Анализа резултата води ка закључку да је графичка метода занемарена у реализацији програма диференцијалних једначина, али истовремено указује на потребу и могућности превазилажења занемареног статуса графичке методе.

Кључне речи:
диференцијалне једначине, графичка метода, поље праваца, реформисана настава

 

Summary:


Differential equations are studied as an individual subject within the studies of mathematics, so they are a part of the Mathematics curriculum at all technical faculties. Teaching differential equations at all Universities in Bosnia and Herzegovina is done in the traditional way, fovourising application of algebra methods of solving differential equations. We are observing the graphical method of solving and success of the Mathematics students of the University of Sarajevo in application both methods. Analysis of the results leads to the conclusion that graphic method is neglected in realisation of programmes of differential equations, but at the same time it shows the possibility and need of overcoming neglected status of the graphic method.
 

Key words:
differential equations, graphic method, field of direction, reformed teaching

   
 

Povratak na početnu stranicu