Резиме:
Рад представља приказ података из спроведеног истраживања које
је једним дело било усмерено на испитивање извора конфликтних
ситуација између наставника и ученика. Циљ рада је њихова
идентификација, као и уочавање разлика између наставника и
ученика у њиховом поимању. Полазећи од претпоставке да свака
школа поседује сопствени идентитет, особености, ритам рада,
начине функционисања, и учеснике који у складу са
специфичностима школе, поред осталих, утичу на појаву
конфликтних ситуација између наставника и ученика, у раду смо
дошли до закључка да су: конфликтне ситуације на релацији
наставник - ученик код испитаног узорка нерадо прихваћена
појава, да су најчешће латентни и да их наставници учестало
решавају прекидом. Најчешће се извори насталог конфликта између
наставника и ученика не истражују, већ долази до њиховог прекида
или привремених решења. Установили смо да се мишљења наставника
и ученика о изворима конфликтних ситуација доста разликују, као
и да у њиховом решавању одређен број испитаних наставника
користи непримерене поступке и понашања у васпитно-образовном
раду.
Кључне речи:
конфликт, конфликтна ситуација, извори, наставник,
ученик
|
Summary:
This paper presents the review of data from the done research
which has been partially directed to the study of the source of
conflicts between students and teachers. The aim of the paper is
their identificaotn, as well as observing differences between
teachers and students in perceiving these facts. Starting form
the assumption that each school has own identity,
particularities and the pace of work, ways of functioning and
participants who in accordance with particularities of school,
apart others influence the appearance of conflict situations
between teachers and students. We have come to conclusion that
conflict situations are in the relation teacher – student in the
interviewed group did not accept eagerly the occurrences that
they are most often latent and that teachers often solve them by
interrupting. Most often, the sources of the conflicts between
teachers and students are not researched, but they are
interrupted or temporarily solved. We have concluded that
thoughts of teachers and students about sources of conflict
situations differ a lot and that certain number of teachers uses
inappropriate acts and behave indecently for their profession in
pedgogical-edautinal work.
Key words:
conflict, conflict situation, sources, teacher,
student
|