Резиме:
Будућност универзитетског предавања зависи од основне промене
која се односи на позицију студента у настави. У иновативном
предавању студент мора постати битан субјект који активно
учествује у свим фазама универзитетског предавања. Будућност
униоверзитетске наставе, поред увођења иновација, зависи и од
прихватања модела по коме се може организовати високо образовање
у европским земљама, а то је Болоњска декларација.
Модели универзитетске наставе се могу класификовати у две
основне групе: модели традиционалне и модели иновативне наставе.
Поред унапређивања универзитетског предавања применом
интерактивне наставе, постоје и друге могућности које су настале
под утицајем нових образовних технологија. Теоријски су
утемељени следећи модели: предавање и учење уз помоћ
мултимедија, виртуелно предавање и конзервисано предавање.
И поред позитивних резултата у примени интерактивних предавања у
универзитетској настави, истраживања су показала да студенти
недовољно користе информатичке технологије.
Кључне речи:
универзитетско предавање, интерактивна настава,
професори, студенти, мултимедији
|
Summary:
Future of university lecturing depends on the basic change
relating to the position of a student in teaching. In the
innovative teaching, a student must become an important subject
who participates actively in all phases of university lecturing.
Future of University lecturing, apart from introducing
innovations, depends on the accepting the model according to
which higher education can be organised in European countries
and this is Bologna declaration.
Models University teaching can be classified into two basic
groups: models of the traditional teaching and models of the
innovative teaching.
Apart from improving University lecturing by the application of
interactive teaching, there are other possibilities which
appeared under the influence of educational technologies. There
are theoretical grounds of the following models: teaching and
learning with the aid of multi media, virtual teaching and
conserved teaching. Apart from positive results in applying
interactive lectures in University teaching, the research ahs
shown that students insufficiently use information technology.
Key words:
University lecture, interactive teaching, professors,
students, multimedia |