Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/2, стр. 42-52
UDC 371.314.6

др Душан Богичевић
Учитељски факултет, Призрен-Лепосавић
Интерактивна настава као иновативни модел универзитетскog предавања

 

Резиме:


Будућност универзитетског предавања зависи од основне промене која се односи на позицију студента у настави. У иновативном предавању студент мора постати битан субјект који активно учествује у свим фазама универзитетског предавања. Будућност униоверзитетске наставе, поред увођења иновација, зависи и од прихватања модела по коме се може организовати високо образовање у европским земљама, а то је Болоњска декларација.

Модели универзитетске наставе се могу класификовати у две основне групе: модели традиционалне и модели иновативне наставе.

Поред унапређивања универзитетског предавања применом интерактивне наставе, постоје и друге могућности које су настале под утицајем нових образовних технологија. Теоријски су утемељени следећи модели: предавање и учење уз помоћ мултимедија, виртуелно предавање и конзервисано предавање.

И поред позитивних резултата у примени интерактивних предавања у универзитетској настави, истраживања су показала да студенти недовољно користе информатичке технологије.

Кључне речи:
универзитетско предавање,
интерактивна настава, професори,
студенти, мултимедији

 

Summary:


Future of university lecturing depends on the basic change relating to the position of a student in teaching. In the innovative teaching, a student must become an important subject who participates actively in all phases of university lecturing. Future of University lecturing, apart from introducing innovations, depends on the accepting the model according to which higher education can be organised in European countries and this is Bologna declaration.

Models University teaching can be classified into two basic groups: models of the traditional teaching and models of the innovative teaching.

Apart from improving University lecturing by the application of interactive teaching, there are other possibilities which appeared under the influence of educational technologies. There are theoretical grounds of the following models: teaching and learning with the aid of multi media, virtual teaching and conserved teaching. Apart from positive results in applying interactive lectures in University teaching, the research ahs shown that students insufficiently use information technology.

 

Key words:
University lecture, interactive teaching, professors, students, multimedia

   
 

Povratak na početnu stranicu