Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Сања Филиповић
Учитељски факултет, Београд
Значај когнитивно-развојних програма за развој креативности деце
предшколског узраста у области ликовног изражавања

 

Резиме:


Према теорији савремене педагогије, у сваком детету постоје могућности за развој његових креативних способности. Када се говори о захтевима ликовног васпитања, који се углавном заснивају на општим васпитним циљевима, примећује се да се у мањој мери проучава естетска осетљивост деце, ниво њихових креативних способности, као и ефекти различитих приступа ликовном васпитању.

Због тога је неопходно истаћи потребу систематског научног истраживања проблематике ликовног васпитања и утицаја различитих приступа и програма васпитно-образовног рада на развој креативности деце предшколског узраста у области ликовног изражавања.

Кључне речи:
креативност, ликовно васпитање,
програми васпитно-образовног рада
са предшколском децом

 

Summary:


According to the theory of modern pedagogy, every child is capable of developing creative abilities. Speaking about demands of art teaching, which are mostly based on the general educational goals, we note that there is insufficient attention  paid to the research of aesthetic sensibility of children and the level of their creative abilities, as well as the effects of different programmes and approaches to the art teaching.

Therefore, it is of great importance to point out the need for more systematic scientific research of the problem of art teaching as well as the influence of the different approaches and teaching programmes on development of the creativity of preschoolers in the field of art expression.


Key words:
creativity, art teaching,
educational programmes for preschoolers

   
 

Povratak na početnu stranicu