Резиме:
Према теорији савремене педагогије, у сваком
детету постоје могућности за развој његових креативних
способности. Када се говори о захтевима ликовног васпитања, који
се углавном заснивају на општим васпитним циљевима, примећује се
да се у мањој мери проучава естетска осетљивост деце, ниво
њихових креативних способности, као и ефекти различитих приступа
ликовном васпитању.
Због тога је неопходно истаћи потребу систематског научног
истраживања проблематике ликовног васпитања и утицаја различитих
приступа и програма васпитно-образовног рада на развој
креативности деце предшколског узраста у области ликовног
изражавања.
Кључне речи:
креативност, ликовно васпитање, програми
васпитно-образовног рада са предшколском децом
|
Summary:
According to the theory of modern pedagogy, every child is
capable of developing creative abilities. Speaking about demands
of art teaching, which are mostly based on the general
educational goals, we note that there is insufficient attention
paid to the research of aesthetic sensibility of children and
the level of their creative abilities, as well as the effects of
different programmes and approaches to the art teaching.
Therefore, it is of great importance to point out the need for
more systematic scientific research of the problem of art
teaching as well as the influence of the different approaches
and teaching programmes on development of the creativity of
preschoolers in the field of art expression.
Key words:
creativity, art teaching, educational programmes for
preschoolers
|