Резиме:
Савремени начин живота и рада људи намеће потребу за променом
технологије образовања. Појава рачунара и других савремених
наставних средстава мења постојеће односе између наставних
фактора. Мотивација наставника и ученика за коришћење предности
које дају савремене наставне технологије мења се у зависности од
опремљености школа овим средствима, информисаности и обучености
за њихово коришћење.
У раду су представљени резултати истраживања обављеног у
основним школама у Новом Пазару које се бави искуством и
мотивацијом наставника и ученика за коришћење савремних
технологија у процесу образовања. Анкета је показала да
наставници желе да се едукују како би били у могућности да
користе савремена наставна средства у свакодневној пракси.
Недостатак одговарајуће опреме у школама делује инхибирајуће на
мотивацију наставника.
Анкетирани ученици недостатак савремених наставних средстава и
њихову неадекватну примену у настави надокнађују коришћењем
савремених технолошких средстава ван школе.
Позитивну мотивисаност наставника и ученика за примену
савремених технологија треба искористити како би се наставни
процес учинио динамичнијим, атрактивнијим и актуелнијим.
Кључне речи:
образовање, наставна средства, мотивација, наставни фактори
|
Summary:
Contemporary way of life and work of people poses the need of
change of technology of education. Appearance of compute and
other contemporary teaching devices changes the existing
relation between the teaching factors. Motivation of teachers
and students for using all the advantages given by modern
teaching technologies are changing, depending on the school
equipment, as well as being trained how to use them.
There are results shown in the paper concerning the research
done in the primary schools of Novi Pazar, dealing with the
motivation and experience of teachers and students for using
contemporary IT equipment in the process of education. The
questionnaire has shown that teachers want tot get educated so
that they can use the modern equipment in their work. Absence of
adequate equipment at school inhibits the motivation of
teachers.
Interviewed students use modern technologies outside schools
instead of using them within teaching classes.
Positive motivation of teachers and students for application
contemporary technologies should be used so that the teaching
process becomes dynamic, attractive and actual.
Key words:
education, teaching equipment, motivation, teaching factors
|