Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

мр Филдуза Прушевић-Садовић
Учитељски факултет, Београд
Мотивација наставника и ученика за примену савремене технологије у процесу образовања

 

Резиме:


Савремени начин живота и рада људи намеће потребу за променом технологије образовања. Појава рачунара и других савремених наставних средстава мења постојеће односе између наставних фактора. Мотивација наставника и ученика за коришћење предности које дају савремене наставне технологије мења се у зависности од опремљености школа овим средствима, информисаности и обучености за њихово коришћење.

У раду су представљени резултати истраживања обављеног у основним школама у Новом Пазару које се бави искуством и мотивацијом наставника и ученика за коришћење савремних технологија у процесу образовања. Анкета је показала да наставници желе да се едукују како би били у могућности да користе савремена наставна средства у свакодневној пракси. Недостатак одговарајуће опреме у школама делује инхибирајуће на мотивацију наставника.

 Анкетирани ученици недостатак савремених наставних средстава и њихову неадекватну примену у настави надокнађују коришћењем савремених технолошких средстава ван школе.

Позитивну мотивисаност наставника и ученика за примену савремених технологија треба искористити како би се наставни процес учинио динамичнијим, атрактивнијим и актуелнијим.

Кључне речи:
образовање, наставна средства, мотивација, наставни фактори

 

Summary:


Contemporary way of life and work of people poses the need of change of technology of education. Appearance of compute and other contemporary teaching devices changes the existing relation between the teaching factors. Motivation of teachers and students for using all the advantages given by modern teaching technologies are changing, depending on the school equipment, as well as being trained how to use them.

There are results shown in the paper concerning the research done in the primary schools of Novi Pazar, dealing with the motivation and experience of teachers and students for using contemporary IT equipment in the process of education. The questionnaire has shown that teachers want tot get educated so that they can use the modern equipment in their work. Absence of adequate equipment at school inhibits the motivation of teachers.

Interviewed students use modern technologies outside schools instead of using them within teaching classes.

Positive motivation of teachers and students for application contemporary technologies should be used so that the teaching process becomes dynamic, attractive and actual.



Key words:
education, teaching equipment, motivation, teaching factors

   
 

Povratak na početnu stranicu