Резиме:
Историји педагогије нису познати овако широки, дубоки и
неодложени захтеви постављени пред наставнике као што су ови на
почетку трећег миленијума. Брзе друштвене промене и суштинске
промене контекста образовања имају своје консеквенце и на улоге
наставника у савременој школи.
Вишедеценијско бављење проблемима улоге наставника у друштву
које се стално мења, говори да се већа пажња посвећивала
компетенцијама наставника везаних за наставни процес. Померањем
делатности школе са доминантне образовне на васпитну функцију,
отвара се питање нових и све разноврснијих па и сложенијих
компетенција наставника за које се не припремају на одговарајући
начин у току школовања.
Стално богаћење програмске структуре и структуре
васпитно-образовних активности школе изван наставног рада,
наставнике ставља пред нове задатке и од њих захтева
оспособљеност за остваривање постављених циљева и задатака у
овом аспекту делатности школе.
Циљ овога рада је да укаже на релевантна схватања наставничких
компетенција, са нагласком на потребу уважавања професионалних
компетенција неопходних у потпуном остваривању задатака школског
образовања и васпитања.
Кључне речи:
савремене улоге, компетенције, наставник, настава, ваннаставне
активности |