Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/1, стр. 80-87
UDC 37.032-057.85

Др Радмила Николић
Учитељски факултет, Ужице
Савремене улоге и компетенције наставника

 

Резиме:


Историји педагогије нису познати овако широки, дубоки и неодложени захтеви постављени пред наставнике као што су ови на почетку трећег миленијума. Брзе друштвене промене и суштинске промене контекста образовања имају своје консеквенце и на улоге наставника у савременој школи.

Вишедеценијско бављење проблемима улоге наставника у друштву које се стално мења, говори да се већа пажња посвећивала компетенцијама наставника везаних за наставни процес. Померањем делатности школе са доминантне образовне на васпитну функцију, отвара се питање нових и све разноврснијих па и сложенијих компетенција наставника за које се не припремају на одговарајући начин у току школовања.

Стално богаћење програмске структуре и структуре васпитно-образовних активности школе изван наставног рада, наставнике ставља пред нове задатке и од њих захтева оспособљеност за остваривање постављених циљева и задатака у овом аспекту делатности школе.

Циљ овога рада је да укаже на релевантна схватања наставничких компетенција, са нагласком на потребу уважавања професионалних компетенција неопходних у потпуном остваривању задатака школског образовања и васпитања.

Кључне речи:
савремене улоге, компетенције, наставник, настава, ваннаставне активности

 

Summary:






























 

 


Key words:

   
 

Povratak na početnu stranicu