Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/1, стр. 70-79
UDC 371.671.046.12

Др Јасмина Милинковић, Мр Оливера Ђокић, Др Мирко Дејић
Учитељски факултет, Београд
Модел уџбеника као основе активног учења у настави математике

 

Резиме:


Рад је посвећен имплементацији конструктивистичког приступа у писању уџбеника математике. Образложићемо став да измењени наставни поступак захтева и измењени концепт уџбеника као основног наставног средства. Указаћемо на неке пројекте који су за циљ имали стварање таквог уџбеника.

Посебну пажњу посветићемо анализи концепта примењеног у уџбенику Математика за IV разред основне школе, у издању Креативног центра. Указаћемо да се одговарајућим структурисањем уџбеничких целина може постићи ефекат активирања ученичких потенцијала за решавање проблема и упознавање математичких појмова. У анализираном уџбенику користили смо ситуације из реалног живота као мотивацију за учење математичких садржаја, али и као места примене математичких знања. Уочљиво је структурисање наставних целина чији су делови намењени: активирању пажње, проблематизацији појаве (појма или поступка), увежбавању и меморисању кроз решавање задатака, као и проширивању и обогаћивању знања кроз давање занимљивих информацијама и задатака. Приступ примењен у уџбенику подразумева активну наставу. У раду су приказани неки карактеристични примери.

Кључне речи:
конструктивизам, активно учење,
уџбеник, реалистични проблеми

 

Summary:































Key words:

   
 

Povratak na početnu stranicu