Резиме:
У раду се образлаже потреба квалитетнијег професионалног
оспособљавања наставника и значај усклађивања њиховог образовања
са променама у основношколском образовању. Имајући у виду
друштвену вредност, комплексност и племенитост наставничке
професије, разматрају се специфичности припремања за педагошки
позив и истиче се потреба развијања вишедимензионалних
компетенција наставника (у когнитивном, социјалном, емоционалном
и радно-акционом подручју, и, уже посматрано, дидактичке
компетенције, васпитне, комуникативне и др.). Полазећи од
чињенице да професионално образовање наставника у савременим
условима живота и рада захтева оспособљавање за нове улоге у
васпитно-образовном процесу, основни циљ рада је детаљније
разматрање педагошке димензије компетенција.
Кључне речи и синтагме:
компетенције наставника, савремено образовање наставника,
педагошка димензија компетенција |
Summary:
Key words: |