Резиме:
Покушаји и начини да се настава иновира и побољшају њени
васпитно-образовни циљеви све су разноврснији и бројнији.
Настава природе и друштва, због своје специфичности и
интердисциплинарности, погодна је за примену различитих
иновативних модела. Једна од могућности којом се ученици мисаоно
ангажују, настава интензивира, а слабости традиционалне
предметно-часовне наставе превазилазе, јесте примена задатака
различитих нивоа сложености.
У раду је представљен део обимнијег истраживања које је показало
да се индивидуализацијом наставе природе и друштва задацима
различитих нивоа сложености постигнућа ученика, када су у питању
квалитет и трајност знања, побољшавају, а ученици при том
развијају веома позитивно мишљење о таквој настави и значајну
мотивацију за даљи рад и учење. Посебна пажња посвећена је
предностима, али и проблемима, недоумицама и ограничењима на
која смо током примене овог иновативног модела наилазили.
Кључне речи:
задаци различитих нивоа сложености,
образовна постигнућа, нивои знања, индивидуализација наставе |
Summary:
Key words: |