Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/1, стр. 33-39
UDC 37.014.53

Мр Синиша Стојановић
Учитељски факултет, Врање
Детерминанте стaвова ученика о могућности њихове партиципације у школи

 

Резиме:


Рад представља резултате истраживања који указују на одређене детерминанте ставова ученика о могућности њихове партиципације у школи. Као основне детерминанте у истраживању издвојени су школски успех и партиципативни облици организације наставног процеса одређени као респонсибилна настава. Истраживање се, методолошки, може одредити као експеримент са сукцесивним мерењем на једној групи. Резултати иницијалног мерења су показали да школски успех значајно детерминише ставове ученика о могућностима сопствене партиципације у настави и појединим питањима школског живота. То значи да су ученици са бољим школским успехом позитивније процењивали ову могућност. Након примене партиципативних организационих облика наставе, дошло је до повећања фреквенције афирмативних одговора и у категоријама ученика са нижом просечном оценом општег школског успеха. Резултати овог истраживања показују да је применом адекватних, дидактичко-методички структурисаних, демократских облика наставе могуће утицати на промену ставова ученика у погледу њихове партиципације. Спремност ученика да активно партиципирају у настави поред ставова наставника може значајно допринети укупној демократизацији основношколског образовања.

Кључне речи:
ставови, партиципација,
респонсибилна настава, демократизација образовања

 

Summary:






























 

Key words:

   
 

Povratak na početnu stranicu