Резиме:
У раду су представљени и дискутовани резултати пробног
истраживања TIMSS 2007, у оквиру контекстуалних области стручног
усавршавања наставника и сарадње између наставника. Узорак
пробног истраживања у Србији чинило је 217 наставника математике
и природних наука из 34 основне школе. Подаци о контекстуалним
областима прикупљени су путем метријски проверених упитника. Од
области стручног усавршавања у које су, у претходне две године
(у односу на период испитивања – април 2006), били укључени,
наставници су најчешће наводили наставне садржаје (60%). Потом
следе области: информационе технологије (44%), критичко мишљење
(41%), методика (31%), наставни планови (24%) и оцењивање
ученика (16%). Кад је реч о професионалној интеракцији између
наставника, резултати су показали да су знатно заступљеније
дискусије о учењу појмова и заједнички рад на припреми
дидактичког материјала у односу на међусобно посећивање часова
које је ретка појава – чак око 70% наставника никада или скоро
никада то није чинило. Полазећи од ових резултата, у раду се
разматрају значај, облици и нека отворена питања стручног
усавршавања и сарадње између наставника у периоду значајних
промена у српском образовном систему.
Кључне речи:
TIMSS истраживање, стручно усавршавање наставника, сарадња
између наставника |
Summary:
Key words: |