Povratak na početnu stranicu Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Бранка Павловић, Дејан Станковић
Институт за педагошка истраживања, Београд
Стручно усавршавање и сарадња између наставника у основним школама у Србији

 

Резиме:


У раду су представљени и дискутовани резултати пробног истраживања TIMSS 2007, у оквиру контекстуалних области стручног усавршавања наставника и сарадње између наставника. Узорак пробног истраживања у Србији чинило је 217 наставника математике и природних наука из 34 основне школе. Подаци о контекстуалним областима прикупљени су путем метријски проверених упитника. Од области стручног усавршавања у које су, у претходне две године (у односу на период испитивања – април 2006), били укључени, наставници су најчешће наводили наставне садржаје (60%). Потом следе области: информационе технологије (44%), критичко мишљење (41%), методика (31%), наставни планови (24%) и оцењивање ученика (16%). Кад је реч о професионалној интеракцији између наставника, резултати су показали да су знатно заступљеније дискусије о учењу појмова и заједнички рад на припреми дидактичког материјала у односу на међусобно посећивање часова које је ретка појава – чак око 70% наставника никада или скоро никада то није чинило. Полазећи од ових резултата, у раду се разматрају значај, облици и нека отворена питања стручног усавршавања и сарадње између наставника у периоду значајних промена у српском образовном систему.

 

Кључне речи:
TIMSS истраживање, стручно усавршавање наставника, сарадња између наставника

 

Summary:

































Key words
: