Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Никола Мијановић
Филозофски факултет, Никшић
Субјекатска позиција ученика у васпитно-образовном процесу између декларативног и стварног

 

Резиме:


Савремене теорије организације наставе и учења указују на нужност помјерања тежишта наставе са процеса фронталног поучавања ка процесу индивидуализације, перманентне активности појединца и његовог максималног ангажовања. Циљеви савремене реформисане школе више нијесу усмјерени на програмске садржаје, већ на ученика, развој његових психофизичких потенцијала и формирање здраве и цјеловите личности. То подразумијева озбиљне промјене у процесу цјелокупне организације и реализације наставе, а посебно озбиљне трансформације положаја и улоге не само наставника, већ и ученика. Ријеч је о новом приступу организацији наставе и учења у коме би ученик требало да буде прихваћен као равноправни сарадник, партнер и субјекат. Та позиција имплицира пуну партиципацију ученика у процесу планирања, организације и реализације наставе, те вредновања оствареног појединачног и заједничког васпитно-образовног постигнућа.

Анализирајући актуелну нормативно-правну легислативу којом се, између осталог, начелно регулишу и ова питања, чини се да у формалном, декларативном и законодавном смислу није ништа спорно, мада је евидентно да, још увијек, постоје озбиљне разлике између онога што је нормативно дато, с једне и у актуелној наставној пракси спроводљиво с друге стране.
 

Кључне речи:
настава, субјекатска позиција ученика, наставник, активност, индивидуализација, постигнуће

 

Summary:






























 



Key words
:
 

   
 

Povratak na početnu stranicu