Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/1, стр. 98-110
UDC 371.136

Мр Јелена Стаматовић, Александра Рогић
Министарство просвете, Школска управа Ужице
Праћење и евалуација стручног усавршавања наставника

 

Резиме:


Окосницу процеса професионалног развоја наставника чини одржавање континуитета између базичног образовања и стручног усавршавања у току рада. Јединствена концепција стручног усавршавања подразумева изграђен систем који подразумева планирање, програмирање, реализацију, али и праћењe и евалуацију тог процеса.

Значај праћења и евалуације процеса усавршавања је велики јер се добија јаснa слика остварености планираних циљева, активности, као и степен њиховог унапређења. Међутим, нека истраживања показују да наставници још увек најмање учествују у планирању и евалуацији стручног усавршавања у школи.

Праћење усавршавања наставника треба да има за циљ сагледавање реализације, степен остварености процеса, сагледавање потенцијалних проблема ако се јаве, као и степен укључености наставника у програме усавршавања. Евалуација усавршавања подразумева вредновање самог процеса и вредновање ефеката процеса усавршавања. За евалуацију је важно да се унапред поставе критеријуми и индикатори на основу којих ће се вредновати усавршавање. То значи да треба дати одговор на питање на основу чега сагледавамо квалитет стручног усавршавања наставника.

Кључне речи:
стручно усавршавање наставника, праћење, евалуација, процес, ефекти усавршавања

 

Summary:









 






















 

Key words:

   
 

Povratak na početnu stranicu