Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XX, 2007/1, стр. 67-78
UDC 371.13::377.8

Мр Јелена Стаматовић
Министарство просвете и спорта, Школска управа Ужице
Модел стручног усавршавања наставника у школској средини

 

Резиме:


Стручно усавршавање наставника има веома значајну улогу јер утиче на унапређење целокупног образовно-васпитног процеса. У овом раду смо се бавили стручним усавршавањем наставника у контексту школе као места његове организације и реализације у покушају да дамо одговор на питање колико школа доприноси усавршавању, односно како наставници могу да искористе ресурсе у школи за образовање и усавршавање. Као могуће решење понудили смо концепцијски модел унутаршколског усавршавања наставника.

Модел се заснива на принципима континуитета, активног учешћа и тимског рада у свим сегментима усавршавања. Важан правац деловања је постојање информационог центра усавршавања у школи који омогућава доступност информација и материјала за усавршавање.

На основу резултата добијених истраживањем мишљења наставника о могућностима примене модела у школи и очекиваним ефектима, закључује се да очекивани ефекти, посредно или непосредно, утичу на квалитет процеса усавршавања, унапређење образовно-васпитног процеса, као и на професионални развој наставника.

 

Кључне речи:
стручно усавршавање,
унутаршколско усавршавање,
модел, тимски рад

 

 

Summary:


Professional development of teachers has an important role because it primarily influences the improvement of the whole pedagogical-educational process. In this paper we give a review on in-service within the context of the school as the place of its organisation and realisation in the attempt to give an answer to the question how much a school contributes to professional development, i.e. how teachers can use resources at school for education and professional development. As a possible solution, we offered a conceptual model of in-service within the school.

The model is based on the principles of continuity, active participation and team work at all segments of professional development. The important direction of action is existence of the information centre of professional development at schools which enables information availability and materials for professional development.

Based on the results obtained from teachers' thoughts research on possibilities of application of the model at school and the expected effects, it is concluded that expected effects, directly or indirectly influence the quality of the process of professional development, improvement of educational-pedagogical process as well as teachers' professional development.


Key words
:
professional development,
in-service within the school,
model, team work

   
 

Povratak na početnu stranicu