Резиме:
Стручно усавршавање наставника има веома значајну улогу јер
утиче на унапређење целокупног образовно-васпитног процеса. У
овом раду смо се бавили стручним усавршавањем наставника у
контексту школе као места његове организације и реализације у
покушају да дамо одговор на питање колико школа доприноси
усавршавању, односно како наставници могу да искористе ресурсе у
школи за образовање и усавршавање. Као могуће решење понудили
смо концепцијски модел унутаршколског усавршавања наставника.
Модел се заснива на принципима континуитета, активног учешћа и
тимског рада у свим сегментима усавршавања. Важан правац
деловања је постојање информационог центра усавршавања у школи
који омогућава доступност информација и материјала за
усавршавање.
На основу резултата добијених истраживањем мишљења наставника о
могућностима примене модела у школи и очекиваним ефектима,
закључује се да очекивани ефекти, посредно или непосредно, утичу
на квалитет процеса усавршавања, унапређење образовно-васпитног
процеса, као и на професионални развој наставника.
Кључне речи:
стручно усавршавање,
унутаршколско усавршавање,
модел, тимски рад
|
Summary:
Professional development of teachers has an
important role because it primarily influences the improvement
of the whole pedagogical-educational process. In this paper we
give a review on in-service within the context of the school as
the place of its organisation and realisation in the attempt to
give an answer to the question how much a school contributes to
professional development, i.e. how teachers can use resources at
school for education and professional development. As a possible
solution, we offered a conceptual model of in-service within the
school.
The model is based on the principles of continuity, active
participation and team work at all segments of professional
development. The important direction of action is existence of
the information centre of professional development at schools
which enables information availability and materials for
professional development.
Based on the results obtained from teachers' thoughts research
on possibilities of application of the model at school and the
expected effects, it is concluded that expected effects,
directly or indirectly influence the quality of the process of
professional development, improvement of educational-pedagogical
process as well as teachers' professional development.
Key words:
professional development,
in-service within the school,
model, team work |