Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Аурел А. Божин
Учитељски факултет, Београд
Учење и развој даровитости:
особености и импликације једног класичног истраживања развоја талента

 

Резиме:


Циљ рада је двострук: 1) детаљније упознавање наше стручне јавности са једним од најзначајних истраживања даровитости током последњих неколико деценија Ä истраживање развоја талента Бенџамина С. Блума и сарадника (Bloom, 1985); 2) изношење импликација истраживања за нашу васпитно-образовну праксу. Имајући то у виду, у раду се најпре указује на шири контекст и вишеструки значај бављења питањима даровитости. Следи осврт на употребу термина "таленат" на подручју истраживања даровитости, а затим и приказ истраживања. Притом се највећа пажња посвећује разликованим етапама развоја талента као и најважнијим генерализацијама о том развоју. Након критичког осврта на метод, резултате и теоријска разматрања Блума и сарадника, аутор износи неке од импликација на нашу васпитно-образовну праксу.
 

Кључне речи:
даровитост, таленат, етапе развоја талента, услови успешног учења,
ретроспективна истраживања

 

Summary:


There is a double aim of this paper: 1) getting acquainted our professional auditorium with one of the most important research of the gifted in recent decades Ä research of the development of the talented of Benjamin S. Bloom and his associates (Bloom, 1985); 2) Revealing implications of this research to our pedagogical-educational praxis. Taking this into account, we show in this paper a wide context and multiple importance of the issue of the gifted. There is a review on the use of the term "talent" within the area of the research of the gifted, and also on the analysis of this research. We are particularly focused on different stages of talent development as well as the most important generalizations in this development. After the critical review on the method, results and theoretical discussion of Bloom and associates, the author shows some implications of all of it for our pedagogical-educational auditorium.

Key words:
the gifted, talent, stages of talent development, conditions of successful learning, retrospective research

   
 

Povratak na početnu stranicu