Резиме:
Текст који следи пружа свеобухватни увид у истраживачке
активности Пројекта нула - научног одељења при харвардском
универзитету за истраживање у области учења и образовања Ä те
се, стога, обраћа стручњацима за образовање, као и читалачкој
публици спремној да "ослушкује" и прати најактуелније трендове и
иновације у школству. У жељи да текст уобличимо као својеврсни
приказ изразито информативног карактера, одлучили смо да
излагању и тумачењу програма и циљева Пројекта нула приступимо
на два начина - историјски (кроз маркирање упоришних тачака у
хронолошком развоју ове истраживачке организације од њеног
оснивања до данас) и аналитички (кроз систематизацију и
језгровит опис њених истраживачких активности) У финалном
резултату, такав приступ нам је омогућио целовито сагледавање
крајњих домета и основних идејних принципа истраживачког рада
Пројекта. У том смислу, читаоцима скрећемо посебну пажњу на
концепт "учење и образовање кроз уметност" (било да је реч о
директном учешћу ученика у креативном процесу, или о употреби
уметничког медијума у функцији развоја интелектуалних стратегија
и вештина, неопходних за постизање квалитетног учења и
суштинског разумевања градива из курикулума), као и на теорију
вишеструке интелигенције, који не само да улазе у ред
најзначајнијих истраживачких открића Пројекта нула, већ се
углавном налазе (или барем наслућују) и у идејној окосници
његових свеукупних истраживачких активности.
Кључне речи:
иновације, учење, мултипла интелигенција, уметност, развој,
когнитивне способности
|
Summary:
This paper is on the entire study of the research activities of
the Project Zero, which is a scientific department at Harvard
University for research in the field of learning and education Ä
so it addresses experts for education as well as reading
auditorium ready for following the newest trends and innovations
in schooling. Our aim was giving a reviews of an informative
character, so we approached interpretation of the programme and
aims of the Project Zero, in two ways: historically (i.e. by
marking the spots in chronological development of this research
organisation from its start up to now) and analytical (i.e.
through systematisation and description of its activities). The
final result enabled the whole sight of the final aims and basic
idea principles of the research work of the Project Zero. In
this sense, we should focus readers' attention to the concept ©learning
and education through art, as well as the theory of multiple
intelligence, which are not only the most important research
discoveries of the Project Zero, but they are mainly placed or
imagined at the idea string of its whole research activities.
Key words:
innovations, learning, multiple intelligence, art, development,
cognitive abilities |