Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Вељко Банђур, Др Ивица Радовановић
Учитељски факултет, Београд
Телеолошко разумевање наставе у критички усмереној дидактици

 

Резиме:


У раду су анализирани телеолошки аспекти наставе у критички усмереним дидактичким теоријама, нарочито у Клафкиној критичко-конструктивној дидактици, Винкеловој критичко-комуникативној настави и Шулцовој "хамбуршкој" дидактичкој школи. Посебна пажња посвећена је образлагању релативно новог категоријалног система који у онтолошком, вредносном и телеолошком смислу може бити солидна основа за превредновање целисходности наставе и израду нове таксономије васпитних циљева.

Кључне речи:
телеолошко разумевање наставе,
критичке теорије наставе, еманципација, компетенција, аутономија, солидарност, самоодређење, интеракција

 

Summary:


We analysed in this paper theological aspects of teaching in critically directed didactic theories, particularly in Klafka's critically-constructive didactics, Vinkel's critical-communication teaching and Schultz's "Hamburg" didactics school. Special attention is given to explaining relatively new category system which in ontology, value and teleological sense can be a firm basis for pre evaluation of the sense of teaching and creation of new taxonomy of pedagogical aims.

 

Key words:
teleological understanding, teaching,
critical theories, emancipation, competences, autonomy, solidarity, self determination, interaction

   
 

Povratak na početnu stranicu