Резиме:
У раду се разматрају различити приступи у осмишљавању концепције
сазнавања у настави математике заступљени у теорији развијајуће
наставе и у неким другим савременим теоријским оријентацијама. У
оквиру теорије развијајуће наставе сматра се да кључну улогу у
учењу и сазнавању у настави математике, које се односи на
сазнавање предмета, појава и процеса објективног света, треба да
има садржај наставе математике. Настава и процес сазнавања треба
да буду осмишљени на такав начин да се ученицима омогући
откривање унутрашње суштине предмета сазнавања, односно
откривање њихове унутрашње математичке суштине. Настава
заснована на овој концепцији сазнавања омогућава формирање
стабилног система математичких знања и појмова, што треба да
буде једна од основних карактеристика ефикасне наставе
математике која води одређеном нивоу и квалитету постигнућа
ученика. Поред тога, савремена схватања о улози учења и
сазнавања у настави математике указују на чињеницу да важан
задатак наставе математике треба да буде и формирање
математичког начина мишљења код ученика.
Кључне речи:
настава, учење и сазнавање, математика, систем математичких
знања, математички начин мишљења
|
Summary:
This paper discusses various
approaches to the design concept of learning in mathematics
represented in the theory of developmental teaching and in other
contemporary theoretical orientations. Within the framework of
developmental teaching, it is considered that a key role in
learning and cognition in mathematics, which refers to knowing
subjects, phenomena and processes of the objective world, should
have the content of teaching mathematics. Teaching and the
process of learning should be designed in such a way to enable
students to discover the inner essence of the subject matter, or
discover their internal mathematical essence. Teaching based on
this concept of learning allows the formation of a stable system
of mathematical knowledge and concepts, which should be one of
the main characteristics of effective teaching of mathematics
that takes a certain level and quality achievement. In addition,
contemporary concepts of the role of learning and cognition in
mathematics indicate that an important task in the teaching of
mathematics should be to form a mathematical way of thinking of
students.
Key words:
teaching, learning and cognition, Mathematics, a system of
mathematical knowledge, mathematical way of knowledge
|