Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIV, 2011/1, стр. 84-91
UDC 159.955.2:51

др Радован Антонијевић, Филозофски факултет, Београд
РАЗЛИЧИТИ ПРИСТУПИ У ОСМИШЉАВАЊУ КОНЦЕПЦИЈЕ САЗНАВАЊА У НАСТАВИ МАТЕМАТИКЕ

 

Резиме:


У раду се разматрају различити приступи у осмишљавању концепције сазнавања у настави математике заступљени у теорији развијајуће наставе и у неким другим савременим теоријским оријентацијама. У оквиру теорије развијајуће наставе сматра се да кључну улогу у учењу и сазнавању у настави математике, које се односи на сазнавање предмета, појава и процеса објективног света, треба да има садржај наставе математике. Настава и процес сазнавања треба да буду осмишљени на такав начин да се ученицима омогући откривање унутрашње суштине предмета сазнавања, односно откривање њихове унутрашње математичке суштине. Настава заснована на овој концепцији сазнавања омогућава формирање стабилног система математичких знања и појмова, што треба да буде једна од основних карактеристика ефикасне наставе математике која води одређеном нивоу и квалитету постигнућа ученика. Поред тога, савремена схватања о улози учења и сазнавања у настави математике указују на чињеницу да важан задатак наставе математике треба да буде и формирање математичког начина мишљења код ученика.

Кључне речи:
настава, учење и сазнавање, математика, систем математичких знања,
математички начин мишљења

 

Summary:


This paper discusses various approaches to the design concept of learning in mathematics represented in the theory of developmental teaching and in other contemporary theoretical orientations. Within the framework of developmental teaching, it is considered that a key role in learning and cognition in mathematics, which refers to knowing subjects, phenomena and processes of the objective world, should have the content of teaching mathematics. Teaching and the process of learning should be designed in such a way to enable students to discover the inner essence of the subject matter, or discover their internal mathematical essence. Teaching based on this concept of learning allows the formation of a stable system of mathematical knowledge and concepts, which should be one of the main characteristics of effective teaching of mathematics that takes a certain level and quality achievement. In addition, contemporary concepts of the role of learning and cognition in mathematics indicate that an important task in the teaching of mathematics should be to form a mathematical way of thinking of students.

Key words:
teaching, learning and cognition, Mathematics, a system of mathematical knowledge, mathematical way of knowledge

   
 

Povratak na početnu stranicu